מנכ"ל נייס: "הרבה יותר הגיוני עבורנו להיסחר רק בנאסד"ק"

זאבי ברגמן, במעמד פרסום הדוחות הכספיים: "יש אווירה של אנטי היי-טק בארץ; אירופה הופכת להיות יותר אטרקטיבית מבחינת מס ויהיו לכך השלכות" ■ גם מנכ"ל כיל סטפן בורגס מאיים: "אם הרגולציה תקשה עלינו, לא נהסס למחוק את כיל מהמסחר בת"א"

‎‎חברת התוכנה נייס פרסמה היום את דוחותיה לרבעון השני, ונשיא ומנכ"ל החברה, זאבי ברגמן, ניצל את ההזדמנות לומר דברים קשים על גזירות המיסוי החדשות של משרד האוצר, שהוכנסו לחוק ההסדרים וצפויות להיכנס לתוקף בשנה הבאה. "המס על חברות מהסוג שלנו עלה מ-12% ל-16% - אין לזה אח ורע באף מגזר במשק", הדגיש. "הסיפור כאן הוא לא של נייס, צריך להבין כי מס על חברות מהסוג שלנו באירופה הוא 10%, וברגע שאירופה באופן מובהק הופכת להיות יותר אטרקטיבית מבחינת מס מאשר ישראל, יהיו לכך השלכות ארוכות טווח. לא נראה לי שאנשים מבינים את המשמעות של זה".

נייס אינה מוגדרת כ"חברה אסטרטגית" אשר מקבלת הטבות מס בדומה לחברות הענק אינטל וטבע, אלא היא נמצאת במסלול של "מפעל מאושר".

החברה דואלית ונסחרת במקביל בנאסד"ק ובמדד המעו"ף בת"א. זאבי התייחס למחיקתה של מלאנוקס מהמסחר בת"א בעקבות הרגולציה, ואמר כי "הרגולציה בארץ מאוד מפריעה, ובטח לא עוזרת. פעם החוק האמריקאי הספיק גם לישראל, אבל מאז תיקון 16 ותיקון 20 אנחנו נמצאים ברגולציה כפולה, וזה מסבך ומקשה על עבודות החברה. היתרונות ברישום כפול כעת הם לא מאוד גבוהים, והרבה יותר הגיוני עבורנו להיסחר רק בנאסד"ק". עם זאת הדגיש, "כרגע אנחנו לא שוקלים עזיבה של הבורסה בארץ".

ברגמן סיכם ואמר כי "החיבור של המיסוי בתוספת הרגולציה, מייצר אווירה שהיא אנטי היי-טק". ‏

רכשה את חברת ‏Causata‏ ‏

ונחזור לדוחות: נייס, המפתחת תוכנות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים לשוק האזרחי והביטחוני, דיווחה על הכנסות של 225 מיליון דולר ברבעון השני, גידול של 4% לעומת הרבעון השני אשתקד. בשורה התחתונה, על בסיסGAAP ‎‏ היה הרווח ‏‎17‎‏ מיליון דולר, גידול של 51.8% לעומת הרבעון המקביל, ובנטרול הוצאות שלא במזומן, הרוויחה נייס 37.5 מיליון דולר, עלייה של 5% מהרבעון המקביל.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה גבוה יחסית ועמד על 35 מיליון דולר, ובסך הכול היו בקופת החברה בסוף הרבעון מזומנים בסך 503 מיליון דולר, ללא חוב. במהלך הרבעון ביצעה נייס רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 15.3 מיליון דולר, וכעת הודיעה על חלוקת דיבידנד למשקיעים של כ-9.6 מיליון דולר (16 סנט למניה). נייס חזרה על תחזית ההכנסות השנתית שלה - 940-970 מיליון דולר.

בתוך כך, דיווחה היום נייס כי חתמה על הסכם לרכישת חברת ‏Causata‏ האמריקאית, שהינה ספקית של טכנולוגיית ניתוח מידע בזמן אמת. סכום העסקה לא נמסר. הרכישה תאפשר לנייס להרחיב את היצע הפתרונות המספקים הבנה טובה יותר של רצף פעולות הלקוח, ובכלל זה כלים לניתוח פעילות ברשת האינטרנט, וליישם את התובנות ממידע זה בזמן אמת בנקודות הממשק בין הארגון ללקוחותיו, כמו מוקדי שירות הלקוחות. ‏‎‎