אפל צפויה להכניס משווק מורשה נוסף למכשירי אייפון בישראל

נציגי מכירות מטעם אפל נפגשו עם מספר גורמים בתחום הקמעונאות והשיווק בישראל, ובהן קבוצת ח.י, ניופאן, סי דאטה ואלקטרה

חברת אפל העולמית עשויה להכניס משווק מורשה נוסף בישראל, לצד חברת iDigital. נציגי מכירות מטעם אפל נפגשו עם מספר גורמים בתחום הקמעונאות והשיווק בישראל, כשעל-פי ההערכות, אחת החברות שאיתם נפגשו היא קבוצת ח.י.

קבוצת ח.י, באמצעות זרוע האלקטרוניקה שלה, היא המשווקת של שורה של חברות אלקטרוניקה מובילות.

לפי גורמים בשוק, אפל רוצה להציף את השוק במספר רב יותר של מכשירי אייפון, ולכן היא בודקת אפשרות להכניס משווק מורשה נוסף.

יש לציין כי iDigital היא אמנם המשווק המורשה של אפל, אך אינה השחקן הדומיננטי במכירת אייפונים. למעשה, את האייפונים מייבאות באופן רשמי לישראל חברות הסלולר הגדולות - סלקום, פרטנר ופלאפון - ו-iDigital מוכרת ברשת החנויות שלה מכשירים שהיא רכשה מהן. בתמונת מצב כזו, כניסה של משווק נוסף לא תהווה תחרות רק ל-iDigital אלא גם לחברות הסלולר.

עם תחילת מכירת האייפונים באופן רשמי בישראל, חברות הסלולר התחייבו מול אפל על יעדי מכירות גבוהים במיוחד ואף התקשו לעמוד בהם. כעת, עם כניסה של משווק נוסף, ייתכן כי הקושי רק יגבר.

מבחינת הצרכנים, לא בטוח שמדובר בבשורה של ממש. אפל ידועה כחברה ששומרת על רמת מחירים קבועה יחסית, כך שכניסתו של משווק נוסף לא תביא בהכרח לירידת מחירים - אולי רק באופן זמני ושולי.

גורם בשוק הסביר ל"גלובס" כי המהלך של אפל נובע מהעובדה שכיום 50% ממכירות הסמארטפונים בישראל מתבצעות בשוק הפתוח (חנויות פרטיות ורשתות), משמע לא בקרב המשווקים המורשים. כניסה של משווק מורשה נוסף עשויה אולי להטות את הכף ועל כך בונה אפל.

חברת iDigital, שאותה מנהל ערן תור, הוקמה ב-2007 בעקבות השקעה פרטית של חמישה מנהלים מקרן ההון סיכון פיטנגו.

ב-iDigital מסרו: "אנחנו לא מגיבים לשמועות".

לא ניתן היה להשיג את תגובת קבוצת ח.י.

‏‎‎ל"גלובס" נודע כי אפל מקיימת במקביל משא-ומתן עם יבואנים נוספים בשוק מלבד ח.י. החברות ניופאן (יבואנית לשעבר של סמארטפוני HTC וטושיבה), סי דאטה וגם אלקטרה - לה יש שותפות בברס אלקטרה למכשירי סוני מובייל.

מניופאן ומסי דאטה לא נמסרה תגובה.

מחברת אלקטרה מוצרי צריכה נמסר: "אין משא-ומתן. אלקטרה מוצרי צריכה שותפה בחברת ברס אלקטרה, ואין בכוונתה לייבא כל מותג אחר".

ניר אילון, נציג אפל בישראל, לא הגיב לידיעה.