נאמני אג"ח אי.די.בי ביקשו עוד דחייה באסיפות

באם יתרשמו הנוכחים בפגישה הערב עם קבוצת המשקיעים כי אכן מדובר על משקיעים רציניים, עשוי אולמן לשקול לחיוב לבקש מבית המשפט המחוזי לדחות בשבוע את קיום האסיפות המקדימות

עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני באי.די.בי מטעם ביהמ"ש, יחד עם נציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות ונאמני החברה, צפויים להיפגש הערב עם נציגי שתי קבוצות שונות של משקיעים חרדים, אשר הביעו עניין להשקיע באי.די.בי. נציגיהן של קבוצות אלו בארץ הם צבי איציק, מנכ"ל קבוצת נץ, ויוסי שניאורסון, מנכ"ל בי.ג'י.איי.

במקביל הגישו היום נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות בקשה לביהמ"ש לדחיית כינוס אסיפות הנושים המקדימות ל-18 לחודש.

לא מן הנמנע כי גם אולמן, יצטרף לבקשת דחייה זו, אם יתרשם הערב כי אכן מדובר על משקיעים רציניים. בהתאם הוא עשוי לבקש מבית המשפט המחוזי לדחות בשבוע את קיום אסיפות הנושים המקדימות, שאותן כבר דחה השופט איתן אורנשטיין, ליום ראשון הקרוב.

לכאורה עשוי הדבר לסייע בידיו של בעל השליטה הנוכחי בקונצרן אי.די.בי, נוחי דנקנר, אשר עשוי לקבל זמן נוסף במסגרת מאמציו למצוא משקיע חיצוני.

אלא שמקורבים למו"מ המתנהל בין המשקיעים לקבוצה ציינו בפני "גלובס" כי "כבר מזמן לא מדובר על כך שנוחי יישאר בעל הבית באי.די.בי". בעת דיון מיוחד שערך השופט אורנשטיין לפני כשבוע וחצי בביהמ"ש, בתיק אי.די.בי, ניתנה לדנקנר דחייה של שבוע בכינוס אסיפות הנושים המקדימות שיכריעו בגורל השליטה בקונצרן.

בדיון טען אולמן, כי "דחיות לא מועילות כאן, הדברים צרכים להתקיים לפי לוחות הזמן שקבע בית המשפט". עוד הוסיף: "אני סבור שניתן להשלים עסקה לגיוס הון באי.די.בי לפני 11.8 (המועד החדש לדיון שקבע אורנשטיין, א' פ')".

בשל הזמן הדוחק בדנקנר לגייס משקיע לאי.די.בי בתוך ימים ספורים, יורים הוא ומקורביו לכל הכיוונים. לפי מקורבים לחברה מנהל דנקנר לא פחות משלושה משאים ומתנים במקביל, כאשר היעד הוא הזרמת כ-800 מיליון שקל לאי.די.בי. מדובר על מגעים כאלה ואחרים עם השותף החדש-ישן, איש העסקים היהודי הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, אשר ביקר בארץ כמה פעמים, ותמך בהשארת דנקנר כבעל השליטה.

אלשטיין, שכבר השקיע 100 מיליון שקל באי.די.בי, נסוג לפני כמה שבועות מהשותפות עם דנקנר, בשל חילוקי דעות בנוגע לאופן שליטה בחברה לאחר שתושלם השקעתו. דנקנר עמד על רצונו להישאר בעל המניות הדומיננטי בחברה.