אמזון נכנסת לתחום האמנות: מתחילה למכור יצירות באתר

באתר אמזון מוצגות יותר מ-40 אלף יצירות אמנות מ-150 גלריות וחנויות בארה"ב

אמזון השיקה קו נוסף של פעילות עסקית במסגרת מאמציה להרחיב את קהל לקוחותיה: אמנות. ענקית הקמעונאות המקוונת - שהחלה את חייה כמוכרת ספרים ומציעה כיום למכירה כל פריט אפשרי, החל ממוצרי מכולת וכלה ברהיטי גן - השיקה את "אמזון ארט" (Amazon Art), שתשווק יצירות מגלריות במיאמי, בסן פרנסיסקו, בניו-יורק ובערים אחרות בארה"ב.

באתר מוצגות יותר מ-40 אלף יצירות אמנות שנמצאות ביותר מ-150 גלריות וחנויות. מגוון הנושאים, הז'אנרים והתקופות של היצירות הוא עצום. היצירות נעות מתמונות צנועות כגון דיוקן חתול ב-44 דולר וכלה ב-Willie Gillis: Package from Home מאת נורמן רוקוול, במחיר של 4.85 דולר בלבד.

"אמזון ארט מציעה לגלריות דרך להביא את תאוות האמנות שלהן למיליוני הלקוחות שלנו", אמר פיטר פריסי, סגן נשיא באמזון מרקטפלייס.

"מקירות הגלריה לקירות שלך", מתפאר האתר, שמאפשר למשתמשים לבצע חיפושים של יצירות על בסיס תקופה וז'אנר. הצרכנים יכולים לבצע חיפושים באתר על בסיס מדיום (רישומים, צילומים, הדפסות), נושא (מופשט, נושאים ימיים, הגוף) וסגנון (ריאליזם, אימפרסיוניזם, המאה ה-19), וכן על בסיס גודל, מסגרת וצבע.

כעת מוצגות באתר 503 יצירות במחיר נמוך מ-99 דולר, ו-2,517 יצירות במחיר של 10 אלף דולר או יותר. מחירן של מרבית היצירות המוצגות נע בין שני קצוות אלה.

מיזם האמנות הושק במסגרת מאמציה של אמזון להרחיב את פעילותה לתחומים נוספים. אסטרטגיה זו הניבה לאחרונה צמיחה מרשימה בהכנסות, אך לא ברווח. ברבעון האחרון זינקו הכנסות אמזון ב-22% ל-15.7 מיליארד דולר, אך היא דיווחה על הפסד של 7 מיליון דולר, לעומת רווח של 7 מיליון דולר אשתקד.

אנליסטים חלוקים בדעותיהם לגבי האסטרטגיה של החברה, שמתמקדת קודם כל בצמיחה, בהנחה שהרווח יבוא בעקבותיה.