אי.די.בי: מנסים להשלים הסכם כלל ביטוח עד סופ"ש

אי.די.בי פתוח הגישה לבית המשפט הודעה לפיה נציגי הצדדים נמצאים בהונג קונג ומנסים לסכם את פרטי ההסכם לרכישת כלל ביטוח עם המשקיע התאילנדי והמשקיע מהונג קונג

אי.די.בי פתוח הודיעה הערב (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו כי קבוצת הרוכשים למניות אי.די.בי בכלל ביטוח מורכבת משניים: משקיע תאילנדי ומשקיע מהונג קונג.

על פי החברה, הגורם האחד הוא בעל נתח ההחזקה העיקרי בקבוצה והוא כולל משקיעים מתאילנד, והשני הוא בעל נתח ההחזקה הקטן בקבוצה הכולל משקיע מהונג קונג. עקרונות טיוטת ההסכם, על פי ההודעה, אושרה על ידי הרוכשים ודרושה בדיקות נוספות בעיקר על ידי המשקיע התאילנדי.

לפני כשבוע נודע כי בקבוצת הרוכשים הפוטנציאליים נמצאת לא רק קבוצת CP התאילנדית (Charoen Pokphand) שבשליטת Dhanin Chearavanont, תאילנדי ממוצא סיני שצפוי להגיע לארץ בקרוב. ככל הידוע, לצדו של Chearavanont שותף מרכזי נוסף - Li Haifeng - בעל הון סיני מהונג-קונג, שככל הידוע היה בארץ בשבוע שעבר ואף פגש ככל הנראה את שר האוצר יאיר לפיד.

אי.די.בי מציינת כי "לשם כך הגיעה ביום חמישי האחרון משלחת הכוללת נציגים בכירים ביותר של קבוצת הרוכשים, הן מטעם המשקיע מתאילנד והן מטעם המשקיע מהונג קונג... בביקור זה קיימה משלחת קבוצת הרוכשים סדרה של פגישות עבודה לשם קידום עסקת המכר אשר כללה בין היתר: פגישה עם המפקח על הביטוח במשרד האוצר (בהמשך לפגישות קודמות שקיימו נציגי קבוצת הרוכשים עימו), פגישות עם מנכ"ל כלל החזקות ועם הנהלתה הבכירה של כלל החזקות וכן פגישה עם נציגי אידיבי פתוח לרבות נוחי דנקנר".

עוד מצוין כי בפגישה עם אי.די.בי הבהירו הרוכשים את עמידתם מאחורי העסקה וביקשו שהות של מספר ימים נוספים לצורך בדיקות, בעיקר על ידי המשקיע התאילנדי. בראשית השבוע נסעו היועצים הישראלים של קבוצת הרוכשים להונג קונג והם מקיימים שם התייעצויות.

"בהמשך לישיבות העבודה המתקיימות בהונג קונג, התקבלו היום בבוקר הערות מטעם היועצים המשפטיים של המשקיע מתאילנד לטיוטת ההסכם, אשר אין בהן כדי לשנות את מתכונת עסקת המכר ואת תנאיה המסחריים העיקריים. לאחר מספר שיחות ועידה שהתקיימו בשעות האחרונות בין נציגי הצדדים עולה כי, נכון למועד מתן הודעת עדכון זו, נותרו מספר נקודות המצריכות עדיין את אישורם של נציגי קבוצת הרוכשים".

על פי ההודעה נציגי הצדדים מנסים להשלים את ההסכם עד לסוף השבוע הקרוב.

על-פי גורמים בשוק, קבוצת CP ו-Haifeng הם השותפים העיקריים בקבוצה שצפויה כפי הידוע לסכם עם נוחי דנקנר כבר בימים הקרובים על רכישת 30% ממניות השליטה בכלל ביטוח. כמו כן, ל"גלובס" נודע כי בנקאית ההשקעות בעסקה היא בתיה טוקטלי, המשתייכת למשפחת בעלי חברת הביטוח אריה לשעבר.