רישמו ביומן: ב-17 בספטמבר ידון בג"ץ בנושא יצוא הגז הטבעי

בהרכב המורחב יישבו נשיא העליון אשר גרוניס, המשנה מרים נאור והשופטים עדנה ארבל, אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן, אסתר חיות ונעם סולברג ■ העותרים מבקשים כי הכנסת היא שתקבע את מכסות הגז ליצוא - ולא הממשלה

רשמו ביומן: ב-17 בספטמבר, בין יום כיפור לחג סוכות, ידון הרכב של 7 שופטי בג"ץ בעתירות כנגד החלטת הממשלה בנושא מכסת יצוא הגז הטבעי - כך קבע היום (ה') נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס.

בהרכב יישבו השופטים הבאים: גרוניס, המשנה לנשיא מרים נאור, עדנה ארבל, אליקים רובינשטיין, סלים ג'ובראן, אסתר חיות ונעם סולברג.

נזכיר כי פרקליטות המדינה ביקשה השבוע מבג"ץ לסיים בהקדם האפשרי את הדיון בעתירות. הפרקליטות הודיעה גם כי היא איננה מתנגדת להצעה שהעלה ביום חמישי האחרון נשיא העליון גרוניס, ולפיה יקודם הדיון כאילו הוצא צו על-תנאי.

בהודעה הקצרה שהעביר לבג"ץ נציג הפרקליטות, עו"ד ענר הלמן, הוא ציין עוד כי "בשים לב לדחיפות שקיימת לדעת המדינה בשמיעת העתירות ובמתן ההכרעה בהן - המדינה חוזרת ומבקשת מבית המשפט כי העתירות יישמעו במועד קרוב ככל הניתן".

נציין כי העותרים טוענים כי אישור מסקנות ועדת צמח על מכסות יצוא הגז הטבעי צריכות להיעשות בכנסת, שהוא הריבון - ולא במסגרת הממשלה, וזאת בשל החשיבות הפוליטית-כלכלית-חברתית העצומה של הנושא.