המועמדים החדשים לתפקיד נגיד בנק ישראל: פרופ' בלכר, פרופ' אקשטיין, ויקטור מדינה ומיכל עבאדי

חדשות ערוץ 2: נתניהו יגיש את ארבעת המועמדים לוועדת טירקל אשר תבחר מתוכם את הנגיד הבא ■ זאת, לאחר שפרופ' ליאו ליידרמן הסיר לפני שבוע את מועמדותו לתפקיד הנגיד ■ קנדל וטרכטנברג כבר סרבו

ארבעה מועמדים חדשים לנגידות. ארבעה שמות יוגשו לוועדת טירקל, אשר תצטרך לבחור מתוכם את הנגיד הבא של בנק ישראל, לאחר הסאגה המתמשכת בנושא.

בחדשות ערוץ 2 דווח הערב (ה') כי המועמדים הם פרופ' מריו בלכר, נגיד הבנק המרכזי של ארגנטינה לשעבר, פרופ' צבי אקשטיין, לשעבר המשנה לנגיד בנק ישראל, ויקטור מדינה, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומנכ"ל מזרחי-טפחות, ומיכל עבאדי, החשבת הכללית במשרד האוצר.

זאת, לאחר שפרופ' ליאו ליידרמן, המיועד לשמש כנגיד בנק ישראל, הודיע לפני שבוע לראש הממשלה ושר האוצר כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד הנגיד.

ליידרמן הוצע לתפקיד לאחר שפרופ' יעקב פרנקל הסיר את מועמדותו על רקע פרשת הגניבה לכאורה מחנות דיוטי פרי בהונג קונג. לאחר מינויו של ליידרמן הודיעה ד"ר קרנית פלוג, המשמשת כנגידת בנק ישראל בפועל, על פרישתה לאחר שלא מונתה לנגידת בנק ישראל באופן קבוע וקיבלה כתף קרה מנתניהו.

מוקדם יותר השבוע נחשף ב"גלובס" כי כבר שני אישיים כלכליים בכירים סירבו לפניית ראש הממשלה נתניהו להתמנות לנגיד. אחד מהם הוא לא אחר מפרופ' יוג'ין קנדל, המכהן כראש המועצה הלאומית לכלכלה, ובפועל כיועץ הכלכלי שלו. גם שמו של פרופ' מנואל טרכטנברג, שגם היה מועמד מוביל במירוץ ופרש ימים ספורים לפני בחירתו של פרנקל, שב לשולחן.