מכירת כלל ביטוח: קבוצת CP הפקידה 20 מיליון ד' בנאמנות

כפי שדווח בימים האחרונים, קבוצת ההשקעות התאילנדית הפקידה כ-20 מיליון דולר בחשבון נאמנות במטרה לאותת על רצינותה לרכישת כלל ביטוח ■ ביום שלישי יגיעו בכירים בקבוצה כדי לבדוק את התכנות העסקה

בהתאם לדיווחים מהימים האחרונים, קבוצת ההשקעות CP, שהביעה נכונות לרכישת כלל ביטוח, הפקידה אמש (ו') 20 מיליון דולר בחשבון נאמנות על-שם עורך הדין דני גבע. בכירים בקבוצה יגיעו ביום שלישי לישראל במטרה לבחון את התכנות העסקה.

כאמור, אחת מקבוצת הרוכשים הפוטנציאלית של כלל ביטוח, כוללת בין היתר את קבוצת ‏CP‏ התאילנדית (‏Charoen Pokphand‏) שבשליטת ‏Dhanin Chearavanont‏, תאילנדי ממוצא סיני שנחשב לאחד האנשים העשירים בתאילנד. בקבוצה נמצא שותף מרכזי נוסף - ‏Li Haifeng‏ - בעל הון סיני מהונג-קונג.

נזכיר, ביום חמישי הודיע שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין כי הוא דוחה, בפעם השנייה ברציפות, את אסיפות הנושים המקדימות באי.די.בי אחזקות בשבוע ל-18 באוגוסט. נזכיר כי מדובר על הצבעות במסגרתן יכריעו מחזיקי האג"ח לגבי מתווה הסדר החוב הרצוי מבחינתם בחברה.

במקביל, אי.די.בי הודיעה על עדכון לביהמ"ש לגבי המו"מ למכירת 30% ממניות כלל ביטוח, לפיו כבר בימים הקרובים יופקדו 20 מיליון דולר עבור קבוצת הרוכשים הפוטנציאליים בחשבון נאמנות בישראל, וכי במהלך השבוע הקרוב תגיע לארץ משלחת בכירה מטעם המשקיעים להמשך קיום המו"מ והבדיקות הנדרשות.

חרף ה"צעד בונה האמון" של קבוצת CP, גם אם יגיע דנקנר להסכמות סופיות עם המשקיעים הזרים, עדיין עומד מולו המכשול העיקרי שהוא קבלת אישור העברת אמצעי שליטה מהפיקוח על הביטוח באוצר בראשותו של הפרופ' עודד שריג.