דנקנר: "מרגיש כמו גלדיאטור שנלחם בקולוסיאום, ומתברר שהקולוסיאום של ת"א אכזרי וצמא דם"

בעל השליטה באי.די.בי התייחס בראיון למצב הקבוצה ואמר: "לא הייתי מאחל את זה לאיש" ■ על טעויות העבר: לא צפינו את הרפורמה בשוק הסלולר - פגעה אנושות בסלקום וב-IDB ■ על ההשקעה בקרדיט סוויס: אנחנו עדייו ברווח

ערב החלטת בית המשפט באשר להמשך שליטתו באיי.די.בי, נוחי דנקנר העניק ראיון מקיף בתוכנית "המגזין עם אושרת קוטלר" ב"ערוץ 10". במהלך הראיון דנקנר מדמה עצמו לגלדיאטור הנלחם בקולוסיאום, מכה על חטא וטוען כי "בהתנהלות העסקית צריך לבחון גורמי סיכון בבחינה יותר קפדנית".

בהתייחסו למצב בו הוא נמצא בעל השליטה באי.די.בי אמר כי "לא הייתי מאחל את זה לאיש, יחד עם זה אני מוכרח לומר לך שאני מגלה בעצמי תעצומות נפש שלא ידעתי שהן קיימות ואתה יודע תיארתי באחת מישיבות הדירקטוריון שלנו, איך אני מתעורר כל בוקר, מרגיש כמו גלדיאטור שהולך להילחם בקולוסיאום ומתברר שהקולוסאום של ת"א הוא יותר אכזרי ויותר צמא דם מהקולוסיאום של רומי העתיקה, ואתה יודע בהתחלה שלחו לי לזירה גלדיאטורים אחרים, עכשיו אני מוצא בזירה גם פילים ונמרים, ואריות, והתמודדות גדולה".

דנקנר הוסיף ואמר כי "כל המלחמה הזאת, כל המלחמה שאני עושה, ואני פועל יומם ולילה על מנת שחברות הקבוצה שלנו יוכלו להשיב חובות שלהם לנושים, לבנקים, למחזיקי האג"חים, בתקווה שהכל יסתדר".

דנקנר התייחס לטענות לפיהן הוא ביצע טעויות עסקיות שהובילו למצבה העגום של הקבוצה. "זה שנעשו פה ושם טעויות עסקיות - וזה שאני אומר 'פה ושם' זה לא כדי לזלזל בזה - זה בוודאי כשעושים גם טועים". לדבריו, "8 שנים רק שיבחו והיללו אותי, וזכיתי בכל פרס ובכל תואר אפשרי במשק, ופתאום כל הדבר הזה כאילו היה ולא היה. אז אני לא מקבל את זה, וכפי שלא קיבלתי את, נקרא לזה רמת ההערכה וההערצה המופרזת בתקופות קודמות כך אני גם לא מקבל את מה שאנשים באים ואומרים בתקופה הזו".

במהלך הראיון דנקנר התייחס לאחד הגורמים שלדעתו פגעו בצורה קשה בפעילות הקבוצה- הרפורמה בשוק הסלולר. "אני חושב שבהתנהלות העסקית צריך לבחון כל הזמן גורמי סיכון בבחינה יותר קפדנית, למשל, לא צפיתי, לא צפינו את הרפורמה הלא מידתית, שאולי הייתה מוצדקת אבל הייתה צריכה להיות הדרגתית יותר, בשוק הסלולר. דבר שגרם לפגיעה מאד קשה בסלקום, ובעקבותיה לכל קבוצת IDB. סלקום הייתה האחזקה המשמעותית ביותר שלנו, גם בהיבט המזומנים שהיא ייצרה, וגם בהיבט הנכסי, והפגיעה בסלקום הייתה פגיעה מאד קשה לקבוצת IDB".

כשנשאל לגבי ההחלטה להשקיע בקרדיט סוויס, החלטה שרבים רואים בה כגורם מהותי נוסף שרוקן את קופת המזומנים של החברה, דנקנר השיב כי "הקניה של קרדיט סוויס בוצעה על ידי בספטמבר 2008, ואנחנו בסבב הראשון של הקניה הזאת, שקנינו 3.25% מבנק קרדיט סוויס, אנחנו הרווחנו מיליארד דולר. הם תיארו את זה כהחלטה החשובה ביותר, מספר שתיים מקום המדינה אחרי ההחלטה של מנחם בגין להפציץ את הכור בעיראק. זה נראה לי דבר שבאמת, יצא מפרופורציה". דנקנר טען בנוסף כי לאחר סבב ההשקעה השני "עד היום על קרדיט סוויס הרווחנו, לא הפסדנו".

דנקנר הוסיף ואמר כי "לאחר מכן, עשינו סבב שני של השקעה בקרדיט סוויס, אני רק יכול, תיקח עיפרון ודף ותעשה את החישוב ,אתה תראה שעד היום על קרדיט סוויס הרווחנו, לא הפסדנו, אז זה ששכחו את או רוצים להתעלם מהחלק הראשון של ההשקעה, הטוב, שהרווחנו בו מיליארד דולר, אז טוב".