ישראלית חדשה בוול סטריט: אימיון פארמה הישראלית מתמזגת עם אפיספט

החברה הממוזגת נסחרת לפי שווי של 56 מיליון דולר

חברת פיתוח התרופות למחלות דלקתיות, אימיון פארמה, השלימה מיזוג לתוך חברת אפיספט האמריקנית הנסחרת בבורסה שמעבר לדלפק בארה"ב, ומתכננת בעקבות המיזוג לחזור לנאסד"ק. בעלי המניות של אפיספט אישרו את המיזוג בסוף שבוע שעבר.

אפיספט נסחרת כעת במחיר של 9 סנט, המגלם לחברה הממוזגת שווי של 56 מיליון דולר.
המיזוג מבוצע כך שבעלי המניות של אימיון לפני ההכרזה על המיזוג יקיבלו 81% מהחברה ובעלי המניות של אפיספט יקבלו 19%, ואולם בינתיים ביצעה אימון גיוס של 4.125 מיליון דולר, וההסכם תוקן כך שבעלי המניות של אימיון כולל המשקיעים החשים מקבלים בסופו של דבר 84% מהחברה, והיתר נותר בידי בעלי המניות של אפיספט.

מנכ"ל אימיון דניאל טפר, אשר ינהל את החברה הממוזגת, אינו נוקב בסכום הגיוס, אף מציין כי מדובר בהנפקה גדולה בהרבה מהנפקת הגישור של ה-4.125 מליון דולר, וכי הסכום אמור להספיק לפעילות של שנתיים לאחר הגיוס.

המוצר המוביל של החברה הממוזגת הוא נוגדן לטיפול במחלות דלקיות (מנגנון דומה, אבל גם שונה, מהתרופות רבות המכר יומירה ורמיקייד). אימיון רכשה את הזכויות לשימוש במוצר בכל המקרים בהם הוא ניתן בבליעה או ישירות למחזור הדם. לאימיון ישנו מוצר נוסף בצנרת, אשר פותח על ידי פרופ' שמעון בניטה מן האוניברסיטה העברית. מוצר זה הוא אנטי סרטני וגם הוא מבוסס נוגדנים.

המוצר המוביל אמור להיכנס בקרוב לשלב II של הניסויים הקליניים בדלקת כיבית של המעי הגס, ובהמשך יורחב למחלות חדשות. אם הכל ילך לפי התוכנית, אמורה להתלוות אל התרופה גם בדיקה אשר תקבע למי התרופה מתאימה במיוחד, על פי הפרופיל הגנטי שלו. אם אכן התרופה תגיע לשוק עם בדיקה כזו, היא עשויה להיות התרופה ה"מותאמת אישית" הראשונה בעולם התרופות האנטי דלקתיות. היום בדיקות כאלו מקובלות רק בתחום הסרטן.
הניסוי הנוכחי יחל בישראל ובאירופה, אך החברה כבר נמצאת בקשר עם ה-FDA, במטרה להרחיב את הניסוי בהמשך לארה"ב. מרכזי הניסוי בישראל ואירופה צפויים להיפתח ב-2014, והתוצאות ב-90 החולים (קבוצת טיפול של 60 חולים וקבוצת ביקורת של 30 חולים) צפויות להגיע בסוף 2013. לא צפוי דו"ח ביניים.

לאחר קבלת התוצאות של הניסוי, ובמידה ותירשם הצלחה שאותה מגדיר טפר הבדל של 20% או יותר בתגובת הקבוצות לטיפול, ייתכן וניתן יהיה להמשיך לשלב II/III משולב. "חברות הפארמה והביוטק העולמיות מראות עניין רב במוצר, וממתינות לתוצאות", אומר טפר.

הוא מוסיף כי עד היום גייסה אימיון 8.5 מיליון דולר ממשקיעים פקטיים, חלקם ישראלים או בעלי זיקה ישראלית, עם ניסיון בהשקעות קודמות בתעשיית הביומד.

- מה הוביל אתכם להתמזג לחברה אמריקנית, במקום למשל הנפקה בישראל או ארה"ב או מיזוג לחברה ישראלית?

"שוק ההון הישראלי לא מעריך את חברות הביומד מספיק, אלא אם הן גם נסחרות בארה"ב. הנפקה בוול סטריט הייתה יכולה להיות אופציה אך כשתכננו את המיזוג, חלון ההנפקות היה סגור, וכעת אנחנו כבר עמוק במהלך הנוכחי. כיוון שהתמזגנו עם חברה פעילה ולא עם שלד, הרי שמיד עם השלמת המיזוג נוכל להגיש בקשה לעבור לבורסה הראשית ואנחנו מאמינים שהיא תאושר. אז גם נוכל לבחון אפשרות של גיוס ציבורי".

- האם אפיספט מביאה גם מוצרים מעניינים?

"יש להם קרם לטיפול בכאב נוירופתי בשלב III של הניסויים הקליניים. זה מוצר נחמד, אבל הנוגדן האנטי דלקתי של אימיון, הוא המוצר העיקרי של אימיון ולכן אנחנו רוצים למסחר את הקרם לטיפול בכאב, כדי לממן את הפעילות שמגיעה במקור מאימיון".

עם גיוס ההון בארה"ב מקווה אימיון גם להרחיב את מעבדת המו"פ שלה בירושלים. "אנחנו מקווים לפעול מקמפוס הדסה, כדי ליצור סינרגיה עם האוניברסיטה העברית", אומר טפר.