אנטרה נכנסת גם לטיפול בתת-פעילות בלוטת יותרת התריס

חברת התרופות מקבוצת די.אן.איי מפתחת תרופות במתן בבליעה במקום בהזרקה, על בסיס טכנולוגיה אותה רכשה מחברת אורמד הנסחרת בנאסד"ק

חברת התרופות אנטרה, אחת החברות הבנות (79%) של חברת די.אן.איי הבורסאית שבשליטת זאב ברונפלד ומני מור, הודיעה על כניסתה לתחום התרופות האוראליות לטיפול בתת פעילות של בלוטת יותרת התריס (פרה-תירואיד).

אנטרה מפתחת תרופות במתן בבליעה במקום בהזרקה, על בסיס טכנולוגיה אותה רכשה מחברת אורמד הנסחרת בנאסד"ק. אורמד מפתחת את אותה הטכנולוגיה, אבל לתחום הסוכרת.

תת פעילות של בלוטת יותרת התריס יכולה להיגרם מניתוח או גידול או מחלה ניוונית במוח, ומשפיעה על רמותה סידן בגוף, בעיקר אינה מאפשר התאוששות ממחסור בסידן. ניתן לטפל בכך גם באמצעות מתן ויטמין D או סידן, אך לטיפולים הללו יש תופעות לוואי. אנטרה מאמינה כי החומר שהיא מפתחת היום כתרופה אוראלית לטיפול במחלת האוסטיאופרוזיס (בריחת סידן), יכול להיות יעיל גם לטיפול בתוצאות של תת פעילות של בלוטת יותרת התריס.

תת פעילות של בלוטת יותרת התריס פוגעת ב-25 אלף איש בארה"ב, כך שיש סיכוי טוב כי המוצר יקבל התוויה של תרופת יתום, אשר מקצרת את הדרך לשוק ויכולה להעניק בלעדיות לתרופה המגיעה אליו ראשונה.

המוצר של אנטרה מבוסס על תרופה שכבר קיימת בשוק, לטיפול באוסיאופורוזיס, אבל בתוספת הטכנולוגיה של אורמד המאפשרת לתת אותה בבליעה ולא בזריקה.

כדי להראות סימני היתכנות למוצר בטיפול בתת פעילות של בלוטת יותרת התריס, תערוך אנטרה תחילה ניסוי ב-10 חולים. החברה מעריכה כי הניסוי עשוי לעלות כ-250 אלף דולר (סכום נמוך יחסית גם לניסוי בגודל כזה, ומעניין יהיה לראות כיצד החברה תעמוד בו).

בינתיים ממשיכה החברה בניסוי שלב I לבדיקת הבטיחות והרעילות של התרופה. ניסוי בטיחות כזה, אם יצליח, יכול לאפשר לחברה להמשיך לשלב II של הניסויים הקליניים גם בתחום הטיפול באוסטיאופורוזיס וגם בטיפול בתת פעילות בלוטת יותרת התריס.

בעקבות ההודעה עלתה בשבוע שעבר מניית החברה בשלושה ימי המסחר האחרונים ב-12% והיא נסחרת לפי שווי של 31.3 מיליון שקל.

די.אן.איי כוללת את חברת אנטרה ואת חברת בימ מד, והיא רשמה ברבעון הראשון של השנה הכנסות של 878 אלף דולר, גידול של 24% לעומת הרבעון המקביל, ורווח של 39 אלף דולר.

ברבעון הראשון רשמה די אן איי כולה רווח של 1.6 מיליון שקל, בעיקר בשל שערוך האחזקה באנטרה. לחברה 1.2 מיליון שקל בקופת המזומנים, והערת עסק חי.