ברקע הסדר החוב: מנכ"ל הפטרוכימיים ערן שוורץ עוזב

שוורץ יעזוב את תפקידו בסוף ספטמבר השנה ■ החברה הודיעה עוד כי עזיבתו של שוורץ, אשר החל לכהן בתפקידו ב-8 בנובמבר 1999, אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות הערך של התאגיד

ברקע הסדר החוב המתגבש בפטרוכימיים שבשליטת דיוויד פדרמן, הודיעה היום (ב') החברה כי המנכ"ל ערן שוורץ יעזוב את תפקידו בסוף ספטמבר השנה. החברה הודיעה עוד כי עזיבתו של שוורץ, אשר החל לכהן בתפקידו ב-8 בנובמבר 1999, אינה כרוכה בנסיבות שיש להביאן לידיעת המחזיקים בניירות הערך של התאגיד.

כזכור, החברה פרסמה מצגת למשקיעים וציינה כי היא מגבשת מתווה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה, שיכלול פריסת תשלומים לצד פיצוי לנושים. החברה חייבת למחזיקי האג"ח כ-1.5 מיליארד שקל, והפטרוכימיים צריכה לשכנע את מחזיקי האג"ח ב-6 הסדרות לתת לה זמן נוסף לצורך השבחת הנכס היחידי שלה - 30.7% ממניות בית הזיקוק בחיפה (בזן). בעלי השליטה בחברה - פדרמן, יעקב גוטנשטיין ואלכס פסל - כבר הבהירו שאין בכוונתם להזרים הון לחברה במסגרת הסדר חוב עתידי.

בזן סובלת בשנים האחרונות משלל בעיות - החל באיחור בחיבור צנרת הגז הטבעי ואספקה חלקית בלבד שלו (דבר שעלה בהוצאה נוספת של מאות מיליוני דולרים), עובר במרווחי זיקוק נמוכים שנבעו מהמיתון הכלכלי העולמי, וכלה בפרויקט הקמת הפצחן המימני, שהתארך מעל למצופה ובהקמתו הושקעו 530 מיליון דולר.