קרן אקסס מדיקל הובילה השקעה ב-Mininvasive

החברה שמפתחת מכשיר לניתוחים זעיר פולשניים של הגידים גייסה מיליוני דולרים בודדים: "החזרנו את התפירה הרגילה לניתוח, בצורה לא פולשנית"

חברת מיניבייסיב גייסה מספר מיליוני דולרים בהובלת קרן אקסס מדיקל של ד"ר מיכאל טל ולימור סנדץ. כך נודע ל"גלובס". בגיוס השתתפו גם מספר משקיעים פרטיים, שחלקם בכירים בתחום הביומד, אך שמם לא נמסר.

החברה מפתחת מכשיר לניתוחים זעיר פולשניים של הגידים המקיפים את הכתף. המוצר קיבל אישור שיווקי ונמצא בשלב הניסויים הקליניים שלאחר אישור.

לדברי רונן רז, מנכ"ל החברה, בניתוח גידי הכתף, המטרה היא לחבר את הגיד אל העצם. במקור, ניתוח כזה בוצע על ידי חתך עמוק בכתף, ותפירה ידנית של השריר אל העצם. היום, ישנה גם אפשרות זעיר פולשנית. מדובר בכניסה עם מכשיר שידוך, דרך חור קטן ברקמת הכתף, וחיבור הגיד לעצם באמצעות סיכות. בכל שנה מבוצעות בעולם למעלה ממיליון פרוצדורות כאלה.

הרופאים אוהבים את הטכנולוגיה הזעיר פולשנית, ובעשור מאז הושקה, היא השתלטה על השוק. למרות זאת, הרופאים חשים שהתפירה היא פתרון יותר מוצלח לחיבור הרקמה לעצם מאשר הסיכות בהן משתמשים במכשיר הזעיר פולשני.

מיניבייסיב מאפשרת לבצע תפירה לא פולשנית. "אנחנו קוראים לזה 'חוזרים אל העתיד'", מסביר רז, "זו אותה פרוצדורה של תפירה, אבל ללא חתך".

סנדץ: "האתגר העיקרי של החברה היה לחדור את העצם עם המחט בגישה זעיר פולשנית, בלי שהמחט תישבר ובלי שהעצם תישבר. האופן שבו זה נעשה הוא הפטנט של החברה".

אבטיפוס של המוצר הושלם וכעת נכנסת החברה לניסויים בבני אדם. למוצר כבר יש אישור FDA, בגלל הדמיון הכללי שלו למוצרים קיימים, אולם רז וצוותו יודעים כי אישור זה אינו מספיק כדי להתחיל ולשווק. כעת הם נערכים לכניסה האמיתית לשוק, מהלך שכולל השלמה של הדגם המסחרי וביצוע של פרוצדורות ניסיוניות נוספות כדי להציג מידע קליני לרופאים והשלמת תהליך המעבר מפיתוח לייצור. "הסכום שגייסנו כעת אמור להספיק לנו לצעדים הללו", אומר רז.

החברה הוקמה בחממת א.ת.י באשקלון על ידי זיו טמיר ומוטי שולב. השניים כבר הקימו חברות בתחום המכשור הרפואי הלא פולשני, בהן Surgical Structure, שהוקמה בחממת מיטב ונמכרה ל-bard הבינלאומית, עוד בתקופת החממה, תמורת 11.8 מיליון דולר.