הדולר עדיין בשפל של שנתיים: עלה קלות ל-3.55 שקלים

שערו היציג של האירו נקבע על 4.719 שקלים ■ ATRADE: "הספקולנטים במט"ח ממשיכים לנצל חוסר היציבות של בנק ישראל - הפוטנציאל הדובי עדיין קיים"

השקל נחלש היום קלות מול שני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. שערו של המטבע האמריקני עדיין מצוי ברמת שפל של כשנתיים והוא עלה בשיעור קל של 0.14% ושערו היציג נקבע על 3.55 שקלים. רמה זו היא הנמוכה מאז אוגוסט 2011, אז הדולר ננעל ב-3.51 שקלים. האירו עלה ב-0.13% ושערו היציג נקבע על 4.719 שקלים.

אתמול, נזכיר, הדולר היציג עלה בכ-0.4% ונקבע ב-3.54 שקלים. האירו היציג ירד בכ-0.2% ונקבע ב-4.71 שקלים. בשוק המט"ח העולמי הדולר יציב מול האירו והליש"ט ב-1.33 ו-1.545 דולר בהתאמה, ומול הין היפני הדולר מתחזק בכ-0.6% ל-97.49 ין לדולר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי הציפיות לכך שהבנק הפדרלי בארה"ב יתחיל כבר בישיבתו הבאה בספטמבר בצמצום ראשון של היקף רכישות האג"ח, נותנות רוח גבית לדולר בעולם. בשוק המט"ח המקומי המסחר בדולר-שקל, לדבריהם, נע באופן הדוק על פי המגמה העולמית ואין כרגע גורמים משמעותיים שמשפיעים על המסחר בשקל - בנק ישראל אינו בתמונה, ובשוק ממתינים להחלטה על זהותו של הנגיד ומגלים אדישות לבורסת השמות.

ב-ATRADE כותבים היום כי הספקולנטים במט"ח ממשיכים לנצל חוסר היציבות של בנק ישראל אחרי סוגיית הנגידים שזכתה לכותרות בכל רחבי העולם. "למרות ההתאוששות של הדולר אתמול, הפוטנציאל הדובי עדיין קיים. שבירה מטה של 3.5 שקלים תוביל להמשך הצלילות של הדולר אל עבר 3.45 שקלים. נראה כי בלימה של התחזקות השקל תהיה משימה קשה עד בלתי אפשרית".