סקר: רבע מהילדים בגילאי 6-8 מחזיקים במכשיר סלולרי

עפ"י הסקר של פלאפון, ל-66% מהילדים בגילאי 9-11 יש מכשיר סלולרי ■ בגילאי 12-14 ל-91% מהילדים כבר יש טלפון נייד, לרוב סמארטפון

כרבע מהילדים בגילאי 6-8 מחזיקים במכשיר סלולרי - כך עולה מסקר של חברת פלאפון לקראת החזרה לבית-הספר. הסקר נערך בסוף חודש יולי על-ידי חברת אקספרטו, בפאנל האינטרנטי של חברת אי-פאנל, בקרב 920 אימהות לילדים בגילאי 6-14 המהוות מדגם מייצג של האוכלוסייה.

עוד עולה מהסקר כי ל-66% מהילדים בגילאי 9-11 יש מכשיר סלולרי. בגילאים מתקדמים יותר של בין 12 ל-14 כבר ל-91% מהילדים יש מכשיר נייד, לרוב סמארטפון.

על אף שמרבית הילדים (49%) מעדיפים אייפון, ההורים דווקא מעדיפים לקנות להם מכשיר אחר. בגילאי 6-14 רק ל-4% מהילדים יש אייפון 5, ל18% יש אייפון מסוג כלשהו, לעומת 31% מהילדים שהם בעלי סמארטפון אחר. שאר הילדים מחזיקים בעיקר במכשירי מגע של שאר החברות ומכשירים ישנים יותר באופן יחסי. בנוסף, 28% מהילדים בגילאי 12-14 מחזיקים באייפונים.

לדברי נירית בן-קיש, מנהלת אגף השיווק בפלאפון, "מדי שנה יורד הגיל בו ההורים מציידים את ילדיהם במכשיר נייד. הצורך בשקט נפשי וזמינות של הילד גורמים להורים להעניק מכשיר ראשון כבר בכניסתו לכיתה א'. בשלב ראשון ההורים מעניקים לילד סמארטפון טאץ' שיאפשר לו ליהנות ממכשיר מתקדם בעלויות סבירות, מתוך הבנה שילדים נוטים לאבד ולשבור מכשיר נייד".