ויקטור מדינה נועד עם לפיד והגיש מועמדות לטירקל

מקורב לראש הממשלה: "סיכוייו של מדינה אינם נמוכים מאלה של בלכר או אקשטיין" ■ ה"שלדים בארון": קיבל מענק פרישה מבנק מזרחי בהיקף מיליוני שקלים, מבלי שהבנק דיווח לציבור, על אף היותו חברה ציבורית

ויקטור מדינה (74) חוזר למירוץ הנגידות ובענק. מדינה הגיש היום (ג') לבקשת ראש הממשלה נתניהו את הטפסים לוועדת טירקל, הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה. עוד נודע ל"גלובס" כי מדינה נועד עם שר האוצר יאיר לפיד. נזכיר, מדינה כבר נועד עם נתניהו לפני ימים אחדים באשר למועמדותו לתפקיד הנגיד.

מדינה כיהן כמשנה לנגיד בנק ישראל בשנות ה-70 וה-80 במהלך כהנותו של נגידי בנק ישראל מיכאל ברונו ומשה מנדלבאום. כמו כן הוא כיהן כמנכ"ל משרד האוצר. מאוחר יותר הצטרף מדינה למגזר הפיננסי כאשר מונה למנכ"ל בנק מזרחי.

ב-2005, ערב מינויו של הנגיד היוצא סטנלי פישר, מדינה היה המועמד המוביל לתפקיד הנגיד, אך בדרכו עמדה פרשיה מביכה שבמרכזה מענק פרישה עצום שקיבל מבנק מזרחי בסך כ-14 מיליון שקל, מבלי שהבנק פרסם הודעה לציבור, על אף היותו חברה ציבורית. אחרי הפרשה המביכה שמנעה את מינויו לנגיד, מונה מדינה ליו"ר מגדל שוקי הון.

מנגד, כדאי לציין שבעקבות פרשת מזרחי, יחסיו עם מי שהיה אז יו"ר הבנק יעקב פרי, עלו על שרטון. נזכיר כי פרי הוא אחד מהאנשים הקרובים ביותר של שר האוצר יאיר לפיד, אשר חייב לאשר את מינוי הנגיד.

בתחילת השבוע מועמדתו של מדינה הייתה נראית כתרגיל של הסחת דעת בגלל גילו המתקדם. אך בשל האירועים של היומיים האחרונים, נראה כי מדינה הוא אחד המתמודדים המובילים לתפקיד. "סיכוייו של מדינה אינם נמוכים מאלה של בלכר או אקשטיין ואף גבוהים יותר", אמר מקורב לראש הממשלה.