בשורה לתעשיינים: יעלון הכריז על המשך פרויקט המרכבה

שר הביטחון ביקר בקריית שמונה, שבה מספר מפעלים קטנים המייצרים רכיבים המשמשים את פרויקט טנק המרכבה, והכריז כי "את קו הייצור של המרכבה, לא סוגרים למרות מגבלות התקציב"

שר הביטחון, משה בוגי יעלון, הכריז היום (ג') כי החליט לא לסגור את קו הייצור של טנק המרכבה. השר יעלון סייר היום בצפון הארץ, ובין השאר ביקר גם בקריית שמונה, שבה מספר מפעלים קטנים המייצרים רכיבים המשמשים את פרויקט טנק המרכבה.

במהלך פגישה שקיים עם ראש העיר, ניסים מלכה, וראשי התעשיות המקומיות, הצהיר יעלון: "קבעתי שאת קו הייצור של המרכבה, לא סוגרים למרות מגבלות התקציב. מבחינתי מדובר בעוגן, שכן התוכנית מבטאת יכולת עצמית המבוססת על ידע ייחודי כדי לייצר את הטנק המתאים ביותר לצה"ל. אני גם רואה חשיבות לקיומו של פרויקט כזה כי אני מבין את הצורך בתעסוקה כאן. אני לא רואה את הדברים רק מהצד הבטחוני אלא גם מהזוית הכלכלית, החברתית והלאומית".

במהלך החודשים האחרונים עמד עתידו של טנק המרכבה בסימן שאלה, על רקע הקיצוצים הנרחבים בתקציב הביטחון. הידיעות על כוונת מערכת הביטחון לסגור או לצמצם באופן ניכר את קו הייצור של הטנק, עוררו דאגה רבה במאות מפעלים קטנים ברחבי הארץ המעסיקים אלפי עובדים בייצור חלקים לטנק. הצהרתו של יעלון מהיום צפויה להקל על תעשיינים רבים שהתלוננו באחרונה על היעדר ודאות בנוגע לעתיד הפרויקט.

"אנחנו נמשיך לרכוש טנקי מרכבה בכל שנה ואתם תמשיכו לייצר", אמר יעלון במהלך המפגש בקריית שמונה. "עיכובים שהיו בהזמנות במהלך השנה האחרונה נבעו מכך שלא היה תקציב מדינה מאושר וחלק מזה הקרין על המפעלים כאן. אנחנו נתחיל לשחרר הזמנות על בסיס התקציב הנוכחי כבר עכשיו וגם בעתיד. בין היתר ביקשתי לבחון העברה של חלק מהייצור של הטנק לקריית שמונה והסביבה", לדבריו.