המשקיע התאילנדי מתכוון לסגת מעסקת כלל ביטוח

אי.די.בי אמורה להודיע בימים הקרובים על גורל עסקת מכירת כלל ביטוח ■ בעלי קבוצת ההשקעות CP, שהביעה נכונות לרכישת החברה מידי אי.די.בי וכבר הפקידה 20 מיליון דולר בחשבון נאמנות, ביטל את הגעתו לארץ

קבוצת ההשקעות CP, שהביעה נכונות לרכישת כלל ביטוח וכבר הפקידה 20 מיליון דולר בחשבון נאמנות, מתכוונת ככל הנראה לסגת מכוונתה להכנס לעסקת הרכישה. בעל השליטה בה,‏Dhanin Chearavanont‏, ביטל את הגעתה לארץ. בקבוצה נמצא שותף מרכזי נוסף - ‏Li Haifeng‏ - בעל הון סיני מהונג-קונג, והוא ככל הנראה מנסה למצוא דרך להביא את העסקה לידי מימוש.

CP (‏Charoen Pokphand‏) היא אחת מקבוצת הרוכשים הפוטנציאלית של כלל ביטוח, והיא נמצאת בשליטת ‏Dhanin Chearavanont‏, תאילנדי ממוצא סיני שנחשב לאחד האנשים העשירים בתאילנד. אולם, כאמור, הוא ביטל את הגעתו לארץ, ועתיד העסקה נראה לא ברור בשלב זה.

נזכיר כי ביום חמישי הודיע שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין כי הוא דוחה, בפעם השנייה ברציפות, את אסיפות הנושים המקדימות באי.די.בי אחזקות בשבוע ל-18 באוגוסט. מדובר על הצבעות במסגרתן יכריעו מחזיקי האג"ח לגבי מתווה הסדר החוב הרצוי מבחינתם בחברה.

במקביל, אי.די.בי הודיעה על עדכון לביהמ"ש לגבי המו"מ למכירת 30% ממניות כלל ביטוח, לפיו כבר בימים הקרובים יופקדו 20 מיליון דולר עבור קבוצת הרוכשים הפוטנציאליים בחשבון נאמנות בישראל, וכי במהלך השבוע הקרוב תגיע לארץ משלחת בכירה מטעם המשקיעים להמשך קיום המו"מ והבדיקות הנדרשות.

בנוסף, ישנו מכשול שהוא קבלת אישור העברת אמצעי שליטה מהפיקוח על הביטוח באוצר בראשותו של הפרופ' עודד שריג.

מאי.די.בי נמסר: "לא ידוע לנו על כל שינוי בסטטוס של עסקת כלל ביטוח".

לפי שעה לא התקבלה תגובה מטעם CP.