אפל זינקה ב-4.75% אמש בוול סטריט - בגלל ציוץ בטוויטר

המשקיע המיליארדר קארל אייקן צייץ במהלך יום המסחר כי רכש באחרונה "אחזקה גדולה" של מניות אפל, וכי הוא מאמין שאפל נסחרת בחסר לעומת השווי האמיתי שלה ■ כמה דקות מאוחר יותר הוא צייץ עוד משהו - ואפל זינקה

מניית אפל סיימה אמש (ג') את המסחר בוול סטריט בעלייה של 4.75% למחיר של 489.57 דולר. למרות הזינוק היומי, עדיין מדובר במחיר נמוך בהרבה ממחיר השיא של המניה שהיא רשמה לפני כשנה - 705.07 דולר. הסיפור המעניין בהקשר לזינוק אתמול, היא הסיבה.

בהיעדר חדשות משמעותיות מהחברה אתמול, ניתן להניח כי הגורם המרכזי לזינוק בסיום המסחר אתמול - הוא ציוץ בטוויטר. המשקיע המיליארדר קארל אייקן, שרק לפני כמה ימים אמר כי הוא מתכוון להיעזר יותר בשירות המיקרו-בלוגינג כדי להגיב על השקעות שלו, צייץ אתמול בשעה 21:21 לערך (שעון ישראל) כי רכש באחרונה "אחזקה גדולה" של מניות אפל. לפני הציוץ של אייקן, מניית אפל נסחרה בעלייה של כ-1.5%.

קארל אייקן / מתוך פייסבוק
 קארל אייקן / מתוך פייסבוק

בטוויטר אייקן כתב גם כי הוא דיבר היום (אתמול, ג') עם מנכ"ל אפל טים קוק וכי הוא מאמין שאפל נסחרת בחסר לעומת השווי האמיתי שלה. "המשך יבוא", הוא סיכם בציוץ. ואכן המשך הגיע - כמה דקות מאוחר יותר, ב-21:25 ובציוץ הזה אייקן כתב כי השיחה עם טים קוק היתה פוריה וכי לדעתו של אייקן, אפל צריכה לבצע מהלך של רכישת מניות עצמית גדול בקרוב. "קבענו לדבר שוב בקרוב", סיכם אייקן בציוץ.

קארל אייקן / מתוך פייסבוק
 קארל אייקן / מתוך פייסבוק

ואם בביצועי המניה עסקינן, ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ המתמחה במניות טכנולוגיה ומדיה חברתית, שהמליץ על אפל בקנייה בחודש אפריל, ממליץ להמשיך להחזיק במניה, וטוען כי מאז סוף אפריל הוא והמשקיעים שלו נהנו מתשואה של 30% על המניה. "להערכתי, הון נוסף של משקיעי ענק וקרנות גדולות ימשיכו להזרים ביקושים למניית אפל גם לאור תשואת הדיבידנד השנתי שלה שעומדת על כ-3% בשנה", לדבריו.