הדולר היציג נחלש ל-3.572 ש'; "מוקדם לומר שנקבעה תחתית"

הדולר היציג נחלש בכ-0.03% מול השקל בעוד האירו התחזק בכ-0.2% ל-4.745 שקלים ■ אתמול הודיע האוצר כי ביצע במהלך השבוע האחרון מספר עסקאות גידור מסוג דולר-שקל על החוב במטבע חוץ בהיקף של 325 מיליון דולר

המסחר במט"ח התאפיין היום (ה') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק קלות מול השקל, בשיעור של פחות מ-0.1% ונקבע על רמה של 3.572 שקלים, האירו, מנגד, עלה בשיעור של כ-0.2% ושערו היציג נקבע על 4.745 שקלים.

אתמול, נזכיר, ניצל משרד האוצר את שער הדולר הנמוך והתערב בשוק המט"ח. יחידת ניהול החוב באגף החשב הכללי של משרד האוצר, הודיעה כי ביצעה במהלך השבוע האחרון מספר עסקאות גידור מסוג דולר-שקל על החוב במטבע חוץ בהיקף של 325 מיליון דולר. "תנאי השוק בימים האחרונים ובכלל זאת שער החליפין הנוכחי דולר-שקל תומכים בביצוע עסקאות הגידור, כחלק מתכנית העבודה השנתית של חטיבת המימון בחשב הכללי, ובתיאום עם בנק ישראל", נכתב בהודעת האוצר.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות, אומר כי "מהלך זה מאותת כי מעבר להתערבויות של בנק ישראל במסגרת התוכנית לקיצוץ השפעת רכישות הגז ממאגר תמר על שער החליפין, שב האוצר לפעול בגלוי כפי שנהג בתקופה של הנגיד היוצא, הפרופסור סטנלי פישר. להערכתנו, יידרשו האוצר ובנק ישראל להמשיך בפעילותם ולהביא להתייצבות שער הדולר בטווח הקצר מעל לרמת 3.6 שקלים.

אתמול התחזק שער הדולר מול השקל בכ-0.65% ושערו היציג נקבע על 3.573 שקלים, בעוד האירו היציג התחזק מול המטבע המקומי בכ-0.3% ל-4.734 שקלים.

"הדולר-שקל נעל אתמול יום שלישי ברציפות של עלייה, רצף חיובי שלא ראינו כבר זמן רב. רמת המבחן הבאה עבור הצמד תהיה 3.58. אף על פי כן, עדיין מוקדם לומר שנקבעה תחתית ב-3.525, ולפי שעה יש לראות בתנועת העלייה תיקון בלבד", מציינים במחלקת המחקר של FXCM ישראל.

"בשווקים ממשיכים לעסוק בשאלה האם הבנק הפדרלי יצמצם את רכישות האג"ח כבר בספטמבר. הספקולציות של הפעילים בשוק ניזונות מההתבטאויות המרובות של חברי הבנק וטיב הנתונים הכלכליים. אמש היה זה תורו של חבר הבנק בולארד להתבטא בנושא. בדבריו הדגיש את החשש כי צמצום מוקדם מדי בהרחבה עשוי לגרום לדפלציה מסוכנת. אם לשפוט על פי ההתבטאויות האחרונות של חברי הבנק, נראה שקיימים חילוקי דעות בנושא, כאשר חלק מחברי הבנק רומזים על כך שכבר בספטמבר יתבצע צמצום ראשון וחלק מחברי הבנק מזהירים מכך. לאור העמדות המנוגדות הזו, בשוק שוררת אי-וודאות גדולה והיא צפויה להימשך עד לישיבת הבנק ב-18 בספטמבר. אם לשפוט על פי התחזקות הדולר בימים האחרונים, נראה כי בשוק דווקא מעריכים כי הבנק יבצע צמצום כבר בספטמבר. היום יתפרסמו בארצות הברית שלל נתונים כלכליים, ובכלל זה מדד המחירים לצרכן, נתוני דיור ותפוקה תעשייתית. נתונים חיוביים יגבירו את ההערכות כי הבנק יצמצם את הרכישות כבר בספטמבר, מה שיחזק את הדולר".