כלכלני לאומי ממליצים: חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי ולאירופה

כלכלני בנק לאומי מעריכים בסקירה השבועית כי שוקי המניות עדיפים על האפיק הקונצרני אך מציינים כי רמת הסיכון עולה עם העלייה במכפילי הרווח במניות

"אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי
המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני", כך מעריכים כלכלני בנק לאומי בסקירה השבועית שפרסמו. "יחד עם זאת, רמת הסיכון עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות", הם כותבים בסקירה.

כלכלני הבנק מעריכים כי בטווח הבינוני והארוך התשואות האמריקאיות הארוכות צפויות
לעלות, וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב בפרט ונתוני הצמיחה בכלכלות הגדולות בעולם בכלל. עם זאת, הם מציינים באותה נשימה כי על האפיקים הממשלתיים (בחו"ל ובישראל) עשויות להיות השפעות ממתנות בטווח הקצר.

לכן, ללקוחות הישראלים הם ממליצים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן). לגבי אג"ח ממשלת ישראל, הם ממליצים על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני-קצר תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי.

בלאומי ממליצים כל חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, מתוך הנחה ששוקי המניות עדיין אטרקטיביים לעומת שוק האג"ח הקונצרני. לאור השיפור הכלכלי בגוש האירו, כלכלני לאומי ממליצים בנוסף גם על הגדלה החשיפה למניות באירופה, בייחוד למדדי המניות המרכזיים (גרמניה, בריטניה), וכן על ידי השקעה במניות סקטור הפיננסים באירופה.