אי.די.בי: גבאי ואולמן מתנגדים לדחיית האסיפות

מסתמן רוב לדחיית בקשתו של דנקנר ■ עו"ד חגי אולמן המשקיף החיצוני מטעם ביהמ"ש באי.די.בי:"אין כל תועלת בדחייתן של אסיפות הנושים" ■ אי.די.בי: "גרנובסקי יפקיד 18 מיליון דולר תוך פרק זמן קצר"

אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש באי.די.בי מיישר קו עם עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני בחברה מטעם ביהמ"ש, ומתנגד לבקשתו של נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי, לדחיית אסיפות הנושים המקדימות בחברה, זאת בשל ההסכם אליו הגיע עם המיליונר האוקראיני, אלכסנדר גרונובסקי.

סאגת ההסדר באי.די.בי: האם גרנובסקי יושיע את דנקנר וימלא את קופת המזומנים של החברה?

במכתבו לבית המשפט טוען גבאי כי "בקשת החברה היא להמשיך ליהנות מאופציה על חשבון נושיה ועל חשבון נושי אי.די.בי פתוח (החברה הבת א.פ.), לביצוע עסקה שתנאיה ויכולת מימושה לוטים בערפל, וזאת לשם יציקת תוכן להסדר, שאינו המיטבי ביותר לנושים, תוך הקניית בלעדיות לבעלי השליטה בחברה, חסימת האפשרות למציאת משקיע אלטרנטיבי והגדלת הנזק המצטבר הנגרם לנושים."

גבאי מוסיף כי "בעת הזו ולפי תנאיה המדווחים לבית המשפט ולמשקיעים אין בעסקה המתרקמת משום שינוי נסיבות מהותי, ובנסיבות אלו קבלת בקשת החברה לדחיית לוחות הזמנים תסב לנושיה נזקים ניכרים ובלתי הפיכים." גבאי מצטרף גם לעמדת מחזיקי אג"ח אי.די.בי אחזקות שטענו כי הסדר החוב של דנקנר כולל בחובו פטור גורף מתביעות, לטענתו שווי פטור זה עומד על כ-200 מיליון שקל.

כעת נראה כי מסתמן רוב לדחיית בקשתו של דנקנר בגין עיכוב אסיפות הנושים, שכן התנגדותו של גבאי מצטרפת לשלל ההתנגדויות שנשלחו לשופט המחוזי איתן אורנשטיין החל מאמש, ביניהן נציין את עמדתו של המשקיף החיצוני בחברה מטעם ביהמ"ש, עו"ד חגי אולמן, עמדת נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות, עמדת הכנ"ר ועמדת נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח.

באם יקבל אורנשטיין התנגדותיות אלו, יערכו אסיפות הנושים המקדימות במועדן - יום ראשון הקרוב, כאשר קיימת סבירות גבוה לכך שמחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות, יתנגדו להסדר החוב שמציע דנקנר, לטובת הסדר החלוקה בעין, לפיו ימכרו נושי אי.די.בי אחזקות את מניות החברה הבת - אי.די.בי פתוח. נזכיר כי אורנשטיין קבע את ה-25 לחודש כמועד בו יתן את החלטתו לגבי עתיד השליטה בקונצרן.

ובחזרה למכתבו של גבאי, זה מצטרף כאמור להמלצתו של אולמן לשופט אורנשטיין, שטען הבוקר כי "בהעדר מסוימות להצעה, בהיעדר הפקדת ערובה ממשית ומשמעותית להבטחת ההצעה, אין הצדקה ואין כל תועלת בדחייתן של אסיפות הנושים".

אולמן מלין על כך שעל אף לוח הזמנים הקצר שנותר, נציגי הנושים לא שותפו במרבית הדיונים מול קבוצות המשקיעים, תוך שנוצרו ערוצים מקבילים וככלל בלתי יעילים, להדברות בין המשקיעים לבין החברה ובין המשקיעים לבין הנושים. לדבריו, "מובן כי הדבר אף לא תרם ליצירת אמון בהצעות המתגבשות ככאלו שיטיבו ככל שניתן עם הנושים".

התנגדותם של אולמן וגבאי מצטרפות לשללל ההתנגדויות שנשלחו לאורנשטיין החל מאמש, ביניהן נציין את עמדת נציגות אג"ח אי.די.בי אחזקות, עמדת הכנ"ר ועמדת נציגות אג"ח אי.די.בי פתוח.

זמן קצר לאחר שנשלחה תגובתו של אולמן לביהמ"ש, שלחה אי.די.בי אחזקות הודעה לאורנשטיין, בה היא מעדכנת את בית המשפט "בדבר התחייבות מטעם גרנובסקי להפקדת ערבות בנקאית בקופת בית המשפט בסך 18 מליון דולר בתוך פרק זמן קצר אשר תחולט ככל שההצעה לא תאושר בידי האסיפה הכללית של אמבלייז (שבשליטת גרנובסקי א.פ.)."

בנוסף הודיעה החברה באמצעות עורכי דינה רם כספי, רובי בכר ואברמי וול, כי היא מוכנה לנהל מו"מ עם נושיה לגבי פטור מתביעות עתידיות לבעלי שליטה ונושאי משרה בכירים בחברה.