המניות שטסו עד 4,600% בזמן שגוגל עלתה "רק" ב-900%

מניית גוגל זינקה מאז הונפקה לפני 9 שנים בכ-900% ■ הפרשן הכלכלי ג'ים קריימר מציין 9 מניות שזינקו באותה תקופה עד 4,600% ומציין מי מביניהן עדיין אטרקטיבית להשקעה

לפני כ-9 שנים, גוגל הפכה להיות חברה ציבורית כאשר הנפיקה את מניותיה במחיר של 85 דולר למניה. אתמול (ב') מניית החברה ננעלה במחיר של 867 דולר במסחר בוול סטריט. כלומר, מדובר בתשואה של 900% ב-9 שנים. ג'ים קריימר, הפרשן הכלכלי הבכיר של CNBC לא מתרגש מהתשואה המטאורית הזו ובוחן מספר מניות שהעניקו למשקיעים תשואה חלומית של עד כ-4,600%.

הפרשן הכלכלי הבכיר מנסה לענות על השאלה האם המניות הללו, שכולן נסחרות במדד ה-S&P 500 עדיין אטרקטיביות להשקעה כיום?

9. Cabot Oil & Gas - זינקה 1,034% מאז ההנפקה של גוגל לפני 9 שנים. קריימר מציין כי לחברת האנרגיה הזו קיים פורטפוליו נכסים עשיר ומבוסס וכי היא נחשבת לאחת ממפיקות הגז הטבעי הגדולות, בעיקר בשל שדה הגז שלה בפנסילבניה.

8. Salesforce.Com Inc - זינקה 1,341% מאז ההנפקה של גוגל. קריימר ממליץ בחום על המניה הזו שעוסקת באחד התחומים הטכנולוגים החמים בעולם כיום - טכנולוגיית ה"ענן", בה עושות שימוש מרבית חברות הענק כגון גוגל, אפל ומיקרוסופט.

7. אינטואיטיב סורגיקל - טיפסה ב-1,445% ב-9 השנים האחרונות. בניגוד לחברות הקודמות, קריימר ממליץ להימנע מהשקעה בחברה הזו, בשל האטה במכירות ובפעילות בתקופה האחרונה.

6. נטפליקס - זינקה ב-1,533% מאז הנפקת גוגל. "אני חושב שנטפליקס היא עדיין קנייה", מסכם ואומר קריימר. עם זאת הוא מוסיף באותה נשימה כי "אם אתם בונים פוזיציה במניה, דעו כי היא יקרה מאוד".

5. Alexion - טסה 2,592% ב-9 שנים. קריימר ממליץ להימנע מהשקעה במניה זו, בשל הסיבה שבתקופה האחרונה היו נסיונות לרכוש אותה. "אם לא נראה השתלטות על החברה, אני מאמין שמניית החברה אינה יכולה להישאר ברמות אלו, למרות שיש לה בצנרת מספר תרופות חדשניות שהיא פיתחה".

4. Regeneron - העניקה למשקיעים תשואה של 2,720% מאז הנפקת גוגל. קריימר מעריך כי המניה עדיין אטרקטיבית בשל המוצרים הרפואיים החדשניים שפיתחה החברה, לטיפול במחלות עיניים ולטיפול בכולסטרול גבוה.

3. אפל - למרות הירידות שרשמה מניית החברה בחודשים האחרונים, ב-9 השנים האחרונות היא זינקה ב-3,000%. במקרה זה הפרשן הכלכלי הבכיר סבור כי השוורים של אפל ימשיכו לדהור בעתיד, בין היתר בשל ניתוחים טכנים שמוכיחים זאת.

2. Monster Beverage - עם תשואה של 4,293%, המניה הזו זינקה יותר מאפל וגוגל ביחד, מאז הונפקה האחרונה. קריימר סבור כי מניית החברה, שמייצרת בין היתר משקאות אנרגיה, עדיין אטרקטיבית. "למען השם, אנשים ימשיכו לעשן ובוודאי לשתות משקאות אנרגיה, למרות הטרנד הבריאותי", הוא מציין.

1. את המקום הראשון כבשה חברת Priceline, שהעניקה למשקיעים תשואה דמיונית של 4,598% ב-9 שנים. קריימר סבור שהמניה עדיין אטרקטיבית, הן משום שלהערכתו היא תצליח לגבור על המתחרות שלה והן משום שלדעתו האסטרטגיה הבינלאומית שלה תצליח להטיב עם המשקיעים בבוא הזמן.