שוק המט"ח: הדולר היציג נחלש ל-3.568 ש', האירו התחזק

האירו מתחזק בכ-0.1% ונסחר סביב 4.777 שקלים ■ בעולם ממתינים לפרוטוקולים של ישיבת הפדרל ריזרב

המסחר במט"ח מתנהל היום (ג') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג נחלש בכ-0.1% לרמה של 3.568 שקלים. האירו נקבע בעלייה של כ-0.1% מול השקל, לרמה של 4.774 שקלים. בעולם, הצמד אירו/דולר נסחר סביב 1.33 דולרים לאירו, בעוד הין היפני ממשיך להיסחר סביב 97.3 ין לדולר.

המסחר בבורסות אירופה ואסיה מתנהל בירידות שערים, על רקע נעילה שלילית בוול סטריט אמש, יציאת המשקיעים הזרים מהשווקים המתעוררים והחששות מפני האפשרות שה'פד' ייסוג ממדיניות ההרחבה הכמותית. החוזים העתידיים מאותתים על פתיחה שלילית, כאשר המשקיעים דרוכים לקראת פרסום הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של ה'פד' מחר בשעות הערב.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות טען כי "הנסיקה בתשואות האג"ח בארה"ב, שנוצרה בעקבות יציאה חסרת תקדים בהיקפה של משקיעים זרים ומקומיים מאג"ח דולרי, תורמת לחשש בקרב משקיעים כי האינפלציה עשויה להרים ראש כבר בעתיד הקרוב, מהלך הגורם ליציאת משקיעים מהשווקים המתעוררים ולחזרה לביקוש למטבעות המרכזיים".

בזירה המקומית בנק ישראל פרסם אתמול שני נתוני מאקרו מהותיים. שיעור האינפלציה החזוי על ידי שוק ההון הוא כ-1.4% ל-12 החודשים הקרובים וממוצע תחזיות האינפלציה של כלכלני המאקרו עומד על כ-1.9%. המשמעות - אין לחצי אינפלציה והריבית לא צפויה לעלות בקרוב, ואולי אף לרדת עוד.

בנק ישראל דיווח בנוסף כי המדד המשולב הבוחן את מצב המשק, עלה ב-0.2% בחודש יולי. כלכלני הבנק מציינים כי העליות במדד בחודשים האחרונים נובעות בעיקר מההאצה בקצב גידולו של התוצר העסקי ברבעון השני, שהושפע ככל הנראה משמעותית מתחילת ההפקה של הגז הטבעי.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר: "נתוני הצמיחה החיוביים שפורסמו בתחילת השבוע בישראל לא השפיעו באופן ממשי על המסחר בזירת המט"ח, והדולר-שקל פתח את השבוע בהמשך המומנטום כלפי מעלה. ואולם, גם אתמול, כמו בסיום המסחר בשבוע שעבר, הצמד נתקל ברמת 3.58 ונסוג לאחור ונעל מתחת ל-3.57. זוהי הרמה המשמעותית כרגע. פריצה מעליה תסלול את הדרך עד ל-3.60. מנגד, ירידה מתחת ל-3.56 שוב תגביר את הלחץ כלפי מטה".