סיגמא וויב הגישה הצעה לרכישת חברת אלווריון כ"עסק חי"

במסגרת ההצעה תזרים סיגמא וויב עשרות מיליוני שקלים לחברה, אך היא תהיה מותנית בהגעה להסדר מול נושי אלווריון, להם חייבת החברה כ-24 מיליון דולר

ביום חמישי שעבר היה המועד האחרון להגשת הצעות לרכישתה של אלווריון, ובין הגופים שהציעו לרכוש את החברה הייתה גם חברת סיגמא וויב, חברה פרטית מקיסריה בשליטת אריה טרבלסי. ל"גלובס" נודע כעת כי במסגרת גיבוש ההצעות עם כונס הנכסים של החברה, רו"ח יואב כפיר, הגישה סיגמא וויב הצעה חדשה.

סיגמא וויב מציעה לרכוש את פעילות אלווריון תמורת הזרמה של עשרות מיליוני שקלים, וזאת בתמורה לכך שהחברה תירכש כ"עסק חי", אשר יכלול את החזרת העובדים לחברה באופן מיידי. אם הצעה זו תתקבל יהיה צורך בהסדר נושים, במסגרתו ייתכן כי חלק מהנושים ייאלצו לוותר חלק מהחוב כלפיהם, או פריסה שלו לטווח רחוק יותר.

נזכיר כי מהדוח הראשוני שהגיש כפיר עולה כי היקף החובות של החברה לנושים השונים עומד על 24 מיליון דולר. מתוך סכום זה כ-3.3 מיליון דולר מהווה החוב לסיליקון ואל בנק (‏SVB‏) שפתח בהליכי כינוס הנכסים; כ-17.5 מיליון דולר חוב לספקים, כ-1.6 מיליון דולר חוב לעובדים, והיתר חובות למערכת הבנקאית, לרשויות ולמדען הראשי.‏

ההצעה של סיגמא וויב אף כוללת הענקה של חבילת מניות לעובדים שימשיכו להיות מועסקים בחברה, כאשר בעלי המניות הנוכחיים בחברה צפויים להיות מדוללים באופן משמעותי. בתגובה לפניית "גלובס" אישרה סיגמא וויב כי הגישה הצעה לכונס, אך לא אישרה את תוכנה.

בשבוע האחרון, נציין, מניית אלווריון השלימה זינוק של יותר מ-500%, על רקע הדיווחים על ההצעות לרכישתה.