מחקר: עד 2017 אירופה תאבד 1.9 מיליון מקומות עבודה

לפי המחקר של חברת הייעוץ האקט גרופ, מגמת ההגירה של מקומות עבודה, ההתקדמות הטכנולוגית וסביבת העסקים הקפואה למדי בגוש האירו עלולות להוביל לאובדן של כמחצית מכל עובדי המנהלה שהיו באירופה בשנת 2002

חברות גדולות באירופה מוחקות מדי שנה 130 אלף מקומות עבודה בתחומי טכנולוגיית מידע, כספים ועוד מאחר שהעבודות הללו נודדות יותר ויותר למרכזי אוף-שור זולים יותר. פירוש הדבר הוא שעד 2017 ייעלמו 1.9 מיליון מקומות עבודה אירופיים, לפי מחקר חדש.

מגמת ההגירה של מקומות עבודה, ההתקדמות הטכנולוגית שחוסכת עובדים וסביבת העסקים הקפואה למדי בגוש האירו עלולות להוביל לאובדן של כמחצית מכל עובדי המנהלה שהיו באירופה בשנת 2002, לפי המחקר של חברת הייעוץ האקט גרופ. מתוך כ-4.2 מיליון עבודות בענף השירותים העסקיים שהתקיימו באירופה ב-2002, 46% או 1.9 מיליון משרות יימחקו עד שנת 2017.

"לרבים באירופה שמחפשים עבודה בתחומי המימון התאגידי, טכנולוגיית המידע ושירותים עסקיים נוספים, המחקר שלנו מציע עתיד קודר", אמר רפאל האליט, מנכ"ל קבוצת האקט.

המחקר מתפרסם לאחר שבשבועות האחרונים היו דיווחים על נתונים כלכליים טובים מהצפוי בגוש האירו, שמאותתים על היחלצות מהמיתון הממושך שלו. בחודש שעבר ירדה האבטלה בגוש לראשונה זה יותר משנתיים, לפי נתונים רשמיים של האיחוד האירופי. נוסף על כך, הגוש רשם צמיחה ל 0.3% בתוצר שלו ברבעון השני השנה בהשוואה שנתית, לעומת תחזית ל-0.2%.

אף על פי כן, האקט צופה ש-137,700 משרות בשירותים עסקיים ייעלמו באירופה ב-2013, בהמשך לעלייה באבטלה שהחלה ב-2008.

בעוד שאלה בשורות קשות לשוק העבודה, המחקר אומר שהמעבר של עבודה למרכזי אוף-שור מוזלים חסכוני הרבה יותר לעסקים: "העלויות הנמוכות יותר מאפשרות פיתוח של שירותי עסקים חדשים שלא היה אפשר לפתח במונחי עלות-תועלת ביבשת עצמה".

האליט מוסיף שהאירופאים יוכלו בכל זאת ליהנות מהזדמנויות תעסוקה חדשות. "עובדים שיכולים לפתח את המיומנויות ממוקדות-הידע שהחברות צריכות כדי לתמוך במעבר לשירותי עסקים עולמיים וליעדי גלובליזציה כלליים, ימצאו שיש להם ביקוש גבוה", אמר.