האקרים יתרמו כסף לאדם שפרץ לדף הפייסבוק של צוקרברג

מארק מייפרט, קצין הטכנולוגיה הראשי של חברת אבטחת הסייבר BeyondTrust, מנסה להניע האקרים עמיתים לגייס 10,000 דולר כפרס לחליל שריטא, לאחר שפייסבוק סירבה לתגמל אותו

אדם שפרץ לעמוד הפייסבוק של מארק צוקרברג, כדי לחשוף באג בתוכנה, יקבל תרומות מהאקרים ברחבי העולם לאחר שפייסבוק סירבה לשלם לו, זאת למרות שחברות בדרך-כלל מזכות אנשים שמדווחים על כשלים כאלה.

חליל שריטא דיווח על הטעות אך תחילה נהדף בלא תגובה בידי צוות האבטחה של החברה. לאחר מכן הוא פירסם מסר על עמוד הקיר של המיליארדר כדי להוכיח כי הבאג אכן קיים במערכת.

כעת, מארק מייפרט, קצין הטכנולוגיה הראשי של חברת אבטחת הסייבר BeyondTrust, מנסה להניע האקרים עמיתים לגייס 10,000 דולר כפרס לשריטא, לאחר שפייסבוק סירבה לתגמל אותו.

מייפרט שנשר מבית ספר והפך בכוחות עצמו להאקר, אמר אתמול כי גייס 9,000 דולר עד כה, לרבות 2,000 שהוא תרם בעצמו.

"הוא יושב שם בפלסטין ועושה מחקר על לפטופ בן 5 שנים שנראה חצי שבור", אמר מייפרט, "זה משהו שעשוי היה לעזור לו באופן משמעותי".

שריטא חשף באג שמאפשר לחברים לפרסם מסרים על הקיר של כל משתמש אחר, לרבות זה של צוקרברג. הוא ניסה להגיש את הבאג לבחינה של צוות האבטחה באתר אך הם סרבו לקבל את הדיווח שלו.

לאחר מכן הוא פירסם מסר בחשבון הפרטי של צוקרברג באומרו כי הוא מתקשה להשיג את תשומת הלב של צוות האבטחה בחברה.

"סליחה על הפרת הפרטיות שלך", הוא כתב.

הבאג תוקן במהירות ופייסבוק פירסמה התנצלות ביום שני על כך שהיתה "פזיזה ודחתה על הסף את הדיווח". למרות זאת, החברה לא שילמה לו את התגמול המובטח.

"לא נשנה את המדיניות של סירוב תשלום לחוקרים שמצאו נקודות פגיעות כנגד משתמשים אמיתיים", אמר קצין האבטחה הראשי של החברה, ג'ו סאליבן, בבלוג שלו.

לדבריו פייסבוק שילמה יותר ממיליון דולר במסגרת תוכנית לחוקרים שפעלו במסגרת הכללים שלה.