גם הזינוק המטאורי מעמיד את אלווריון בשווי 8.7 מ' ד' בלבד

מחרתיים תגיע לקצה תקופה של חודש שהקציב השופט איתן אורנשטיין להפעלתה במתכונת מצומצמת

בעוד יומיים תגיע לקיצה התקופה בת החודש שאותה הקציב השופט איתן אורנשטיין להפעלת חברת אלווריון במתכונת מצומצמת. כונס הנכסים של החברה, יואב כפיר, מקיים בימים אלו מגעים קדחתניים עם הגורמים שהגישו הצעות לרכישת החברה, במטרה להגיע לפתרון האופטימלי ביותר עבור נושיה, עובדיה ובעלי המניות שלה.

חוסר הוודאות באשר לעתידה של החברה לא מונע ממניית אלווריון לרשום בימים האחרונים זינוק מטאורי. בשבוע האחרון זינקה המניה בלא פחות מ-410%, תוך שהיא חוזרת כמעט לרמת המחיר שבה הייתה בתחילת החודש שעבר, בטרם נודע כי סיליקון ואלי בנק (SVB) מתכוון לפתוח בהליכי כינוס כנגדה - מהלך שהביא לקריסתה.

זינוק זה, שהביא את שווי החברה ל-8.7 מיליון דולר, מנוגד על פניו להיגיון הכלכלי, שכן ניתן להניח שכל תרחיש שבו יבחר כפיר להתקדם יכלול דילול משמעותי של בעלי המניות הקיימים באלווריון.

200 אלף דולר בקופה

יום חמישי שעבר היה המועד האחרון להגשת הצעות לרכישתה של אלווריון, ובין הגופים שהציעו לרכוש את החברה הייתה חברת סיגמא וויב, חברה פרטית מקיסריה בשליטת אריה טרבלסי. סיגמא וויב מציעה לרכוש את פעילות אלווריון תמורת הזרמה של עשרות מיליוני שקלים, כאשר החברה תירכש כ"עסק חי", כולל החזרת עובדי החברה באופן מיידי. אם הצעה זו תתקבל, יהיה צורך בהסדר נושים שבו ייתכן כי חלקם ייאלצו לוותר חלק מהחוב כלפיהם, או פריסה שלו לטווח רחוק יותר.

נזכיר כי מהדוח הראשוני שהגיש כפיר בחודש שעבר עולה, כי היקף החובות של החברה לנושים השונים עומד על כ-24 מיליון דולר, כאשר בקופתה נותרו כ-200 אלף דולר בלבד. מתוך החוב לנושים, כ-3.3 מיליון דולר הם החוב לסיליקון ואלי בנק, 17.5 מיליון דולר הם חוב לספקים, 1.6 מיליון דולר הם חוב לעובדים, והיתר הם חובות למערכת הבנקאית, לרשויות ולמדען הראשי.

ההצעה של סיגמא וויב אף כוללת הענקה של חבילת מניות לעובדים שימשיכו להיות מועסקים בחברה. בתגובה לפניית "גלובס" אישרה סיגמא וויב כי הגישה הצעה לכונס, אך לא אישרה את תוכנה.

קבוצה נוספת שהגישה הצעה לרכישת אלווריון היא ואלי טלקום. מדובר בקבוצה שכוללת את איש העסקים האני אלעלמי ממזרח ירושלים, את איש ההיי-טק חורחה פיניאבסקי ואת איש העסקים פלג הדר. גם קבוצה זו מעוניינת לרכוש את אלווריון על מנת להמשיך להפעילה, להעסיק את עובדיה ולשלם את החובות הקיימים. גוף נוסף שהגיש הצעה לרכישת החברה היא חברת רדווין שבשליטת האחים זיסאפל, אשר פועלת בתחומים משיקים לאלה של אלווריון.