הבורסה סגרה בירידות קלות בעקבות הרקטות בצפון הארץ

אופציות המעו"ף פקעו בשער של 1,203 נקודות ■ היום דיווחו עזריאלי, מבני תעשיה ורמי לוי ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-853 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') בירידות קלות לאחר שבמשך כל היום התנהל במגמה מעורבת, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה, ונעילה שלילית בוול סטריט אמש. המתיחות בצפון הארץ הביאה לשינוי כיוון בחצי השעה האחרונה של המסחר. אופציות המעו"ף השבועיות פקעו היום בשער של 1,203 נקודות. בוול סטריט נפתח יום המסחר בעליות שערים. מחזור המסחר הסתכם בכ-853 מיליון שקל.

אזעקות עולות ויורדות נשמעו היום בישובים בצפון הארץ. האזעקות נשמעו בנהריה, עכו, שלומי ועוד. במערכת הבטחון ציינו כי משטח לבנון נורו 4 רקטות לעבר שטח ישראל. 3 נפלו בשטח פתוח ומערכת כיפת ברזל יירטה את אחת הרקטות.

המסחר באירופה התנהל היום בעליות, בעקבות פרסום נתוני מאקרו שהעידו על התרחבות בפעילות הייצור והשירותים. באסיה, מנגד, המדדים ננעלו בירידות, חרף התיקון פרסום מדד מנהלי הרכש הסיני שהפתיע לטובה ועמד בחודש אוגוסט על 50.1 נקודות - שיא של 4 חודשים המעדי על התרחבות בפעילות הייצור הסינית.

בוול סטריט המדדים ננעלו אמש בירידות של עד 0.7% לאחר פרסום פרוטוקולי ישיבת הריבית של ה'פד' מחודש יולי, שחשפו כי מרבית חברי ועדת השוק הפתוח תומכים בנסיגה מהתוכניות להקלה כמותית ובהאטת קצב רכישות האג"ח עד סוף השנה הנוכחית.

מניות הבנקים המשיכו גם היום לעמוד במוקד המסחר בבורסה, לאחר ההוראות החדשות של בנק ישראל בשוק המשכנתאות מאתמול, בשל הקצב הגבוה של נטילת המשכנתאות. ההגבלות על המשכנתאות עלולות לפגוע ברווחי הבנקים במגזר חשוב זה, כגון במזרחי טפחות , לאומי , והפועלים .

עזריאלי ורמי לוי דיווחו

ואם בבנקים עסקינן, מנכ"ל בנק דיסקונט ראובן שפיגל הודיע אתמול במפתיע כי יפרוש מתפקידו בעוד פחות משנה - ב-31 במארס 2014, וזאת מסיבות אישיות ומשפחתיות. שפיגל ציין כי החליט להודיע על כך כעת, על מנת לאפשר לדירקטוריון לקיים תהליך מסודר ומעמיק של איתור ומינוי מנכ"ל חדש לקבוצה, וכן להשלים שורת מהלכים אותם הוא מוביל בשנים האחרונות.

קבוצת עזריאלי דיווחה היום על תוצאות הרבעון השני של 2013, בהן רשמה ירידה בסך ההכנסות, ועלייה ברווח הנקי. הכנסות עזריאלי ברבעון הסתכמו ב-2.31 מיליארד שקל, ירידה של כ-4% לעומת סך ההכנסות ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של קבוצת עזריאלי עלה ברבעון ב-40% והסתכם ב-278 מיליון שקל.

גם חברת מבני תעשיה פרסמה את תוצאותיה הבוקר ועברה לרווח של 30 מיליון שקל ברבעון השני של 2013, בהשוואה להפסד של כ-50 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה קטנו ל-167 מיליון שקל, לעומת 171 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

רשת רמי לוי דיווחה היום כי חתמה את המחצית הראשונה עם גידול של 16.9% ברווח הנקי, שהסתכם ב-59.4 מיליון שקל.

מחר תגיע לקיצה התקופה בת החודש שאותה הקציב השופט איתן אורנשטיין להפעלת חברת אלווריון במתכונת מצומצמת. המניה רשמה בימים האחרונים זינוק מטאורי - בשבוע האחרון זינקה בלא פחות מ-410%, אך שהביא את שווי החברה ל-8.7 מיליון דולר בלבד.

חברת הביומד אופקו רשמה אתמול ביומה הראשון של המסחר בבורסה זינוק של כ-6% לשווי של כ-10 מיליארד שקל, שיכניס אותה למדד תל אביב 25 ב-6 באוקטובר.

חברת כלל ביטוח מקבוצת אידיבי ממשיכה להיות במוקד, על רקע הדרמה במגעים למכירתה. בעוד שאי.די.בי פתוח, בעלת השליטה בכלל ביטוח (55%), דיווחה כי חתמה על הסכם למכירת 32% ממניות קבוצת הביטוח לידי קבוצת משקיעים בראשות JT CAPITAL מהונג קונג, הודיע המפקח על הביטוח באוצר, עודד שריג, על מינויו של משה טרי כנאמן מטעמו למניות השליטה בכלל ביטוח. דקות ספורות לאחר מכן שופט המחוזי איתן אורנשטיין הוציא צו מניעה נגד ההחלטה של האוצר, ועיכב את העברת החברה לנאמנותו של טרי עד לדיון הגורלי בביהמ"ש המחוזי בת"א ביום ראשון הקרוב.