הבנקים פרסמו הבהרות לגבי תוכנית תגמול הבכירים

לאומי הבהיר כי יחולק בונוס רק אם התשואה על ההון תעמוד על 7.5%, ולא על 6% כפי שפורסם ■ פועלים פירט את תנאי הבונוס, הזהים לתכנית מ-2010

בעקבות פניות ממשקיעים מוסדיים ומחברת הייעוץ אנטרופי, פרסמו הבנקים בימים האחרונים שורה של הבהרות לגבי תנאי תגמול הבכירים. פרסום הבהרות נעשה בצל העובדה שאסיפת בעלי המניות תצטרך לאשר את שכר בכירי הבנקים במסגרת תיקון 20. נציין כי תוכניות התגמול של בכירי הבנקים היו במקרים רבים מסמכים עמוסים וארוכים שגם לוקים בבעיית שקיפות. בעקבות פניות מצד אנטרופי, הובהרו כמה סוגיות בתוכניות השונות.

בנק לאומי, שבניהולה של רקפת רוסק עמינח, הבהיר היום כי הרף לחלוקת בונוס לבכירי הבנק יעמוד על 7.5% תשואה על ההון, ולא על 6% כפי שפורסם לפני כשבועיים. הפרסום הראשון, שלפיו לאומי יחלק בונוס בתשואה על ההון של 6% עורר לא מעט ביקורת, כיוון שמדובר ביעד נמוך מאוד. לדוגמה, ברבעון הראשון של 2013 עמדה התשואה על ההון של הבנק על 9.4%, כך שבהיעדר התדרדרות דרמטית בתוצאות, לבכירי הבנק מובטח בונוס. לשם השוואה, היעד לקבלת בונוס בבנק הפועלים עומד על 9.25% תשואה על ההון.

בלאומי מבהירים כי לא שינו את היעד, אלא חידדו נקודה לא ברורה. בתוכנית התגמול המקורית נכתב כי בכירי הבנק יקבלו בונוס רק בתנאי שגם עובדי הבנק יקבלו בונוס. מתברר כי כדי שהעובדים יקבלו בונוס, על הבנק להציג תשואה על ההון של 7.5%, ולכן גם בכירי הבנק יקבלו בונוס רק בתנאי זה.

תקרה מקסימלית במזרחי טפחות

בנק הפועלים, שבניהולו של ציון קינן, פרסם גם הוא הבהרות לגבי מדיניות התגמול. הבנק פירט את התנאים לקבלת בונוס, ואת המשקל של מרכיבי הבונוס בקביעת גובהו. נציין כי הנתונים שפרסם הבנק אינם חדשים והם מתבססים על תוכנית התגמול משנת 2010, אולם לאור בקשת אנטרופי ולשם שיפור השקיפות, הם פורסמו שוב. לפני כמה ימים התכנס דירקטוריון בנק הפועלים כדי לאשרם.

מהפרטים שפרסם הבנק עולה כי נקבע שיתקבל בונוס אם הבנק ישיג תשואה על ההון הגבוהה בחצי אחוז ממחיר ההון הנדרש, שהוא פרמטר שייקבע על ידי שני יועצים חיצוניים. נכון לשנת 2013, מחיר ההון הנדרש עומד על 8.75%, כלומר בונוס יחולק מרף של 9.25%. בכל מקרה, נקבע כי גם אם בעתיד יקבעו שני היועצים מחיר הון נדרש נמוך, הבנק לא יחלק בונוס אם ישיג תשואה על ההון הנמוכה מ-8.5%.

מזרחי טפחות, שבניהולו של אלדד פרשר, פרסם גם כן פרטים נוספים בנוגע לתוכנית התגמול שלו. במסמך מדיניות התגמול החדש נמסרו פרטים לגבי תקרת התגמול המשתנה (בונוס ותגמול הוני של מניות ואופציות). מהפרטים עולה כי תקרת התגמול המשתנה של היו"ר משה וידמן תעמוד על 2.16 מיליון שקל. אצל המנכ"ל אלדד פרשר היא תגיע ל-5.5 מיליון שקל, ואצל שאר בכירי הבנק 2.5 מיליון שקל.

מה עדכנו הבנקים
 מה עדכנו הבנקים