נאמני אג"ח אי.די.בי: פוגל ליו"ר פתוח; אולמן לנאמן

(עדכון) - זאת, חרף התנגדות חברי נציגות האג"ח בשל מעורבו של אולמן בתיק אי.די.בי ■ אולמן צפוי להוציא לפועל מתווה "החלוקה בעין" לפיו תעבור החברה מידי דנקנר לידי נושי אי.די.בי אחזקות אשר ימכרו את מניות אי.די.בי פתוח

נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות הגישו אמש (ה') בקשה לבית המשפט, למנות את אהרון פוגל ליו"ר אי.די.בי פתוח - כך נודע ל"גלובס". פוגל פינה לאחרונה את מקומו כיו"ר מגדל ביטוח, לטובת הבעלים החדש של הקבוצה שלמה אליהו.

אתמול נחשף ב"גלובס", כי הנאמנים המליצו על עו"ד חגי אולמן, המשמש כיום כמשקיף החיצוני בחברה מטעם ביהמ"ש, לנאמן החברה. בכוונתם לבקש כי אולמן, כנאמן אי.די.בי אחזקות, הוא זה שינהל את החברה בתקופת הביניים - יוציא לפועל את מתווה "החלוקה בעין" לפיו תעבור החברה מידיו של דנקנר לידי נושי אי.די.בי אחזקות אשר ימכרו את מניות החברה הבת - אי.די.בי פתוח.

ההמלצה של הנאמנים נעשתה למרות התנגדות של חברי נציגות האג"ח, שהתנגדו למינוי של בעל תפקיד המעורב כבר בתיק.

נאמני האג"ח העלו שמות נוספים להחלפת כל הדירקטוריון של אי.די.בי. אחזקות. בקשות אלה יידונו ביום ראשון, אז יכריע השופט המחוזי איתן אורנשטיין לגבי גורל השליטה בקונצרן. זאת, במסגרת מאמצם של נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות לקדם ההשתלטות על החברה ומכירת מניות אי.די.בי פתוח.

מחזיקי האג"ח אישרו המתווה עם אלשטיין

לאחר ששלשום (ד') התקיימה פגישה חשאית בין נציגות אי.די.בי פיתוח לבין נציגי אלשטיין כדי לדון במה שיקרה ביום שאחרי נוחי דנקנר, אישרו מחזיקי האג"ח את המתווה המוצע עם אלשטיין.

לפי מתווה זה, יזרים אלשטיין 700 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח, כאשר 70 מיליון שקל נוספים יושקעו ברכישת מניות החברה מידי הנושים, כך שבסופו של המהלך יחזיק אלשטיין בכ-50.5% ממניות אי.די.בי פתוח על מנת להוכיח את רצינותו, יפקיד אלשטיין עם החתימה על ההסכם 75 מיליון דולר (כ-270 מיליון שקל) לטובת הנושים בחשבון בנק ישראלי. 14 יום מאישור ביהמ"ש את הצעת ההשקעה הזו, יעביר אלשטיין 25 מיליון דולר (כ-90 מיליון שקל) נוספים. היתרה (כ-410 מיליון שקל) תושלם לנושים לאחר הקצאת המניות, ככל הנראה לאחר כחצי שנה ואף יותר.

חגי אולמן, המשקיף מטעם בית המשפט, הגיש אתמול לבית המשפט מסמך לפיו "על החברה ונושיה לבחון את מהות ההצעה ואת התמונה בכללותה תחת העיסוק בטענות פרוצדורליות, הגם שגם בעניין הטענות הפרוצדורליות הרי שאין כל פסול בקבלת הצעה אשר יש בה כדי להשלים את מתווה ההסדר אשר אושר על ידי נושי החברה".

לטענת אולמן, ההצעה "יוצרת ערך מוסף ממשי וחשוב לכלל נושי הקבוצה - הן ברמת אי.די.בי אחזקות והן ברמת אי.די.בי פתוח... זאת, על אף האפשרות, שאיננה מופרכת, כי לארועים בחודשים האחרונים ולהליכים המשפטיים האינטנסיביים המתקיימים בעניינה של הקבוצה, תהא השפעה לרעה על שווי החברה בעיני משקיעים פוטנציאליים".