דורית סלינגר מונתה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון

שר האוצר לפיד החליט על המינוי, אשר כפוף לאישור הממשלה ■ סלינגר כיהנה עד שנת 2011 במשך כ-13 שנה כמנכ"לית מעלות S&P ומאז מכהנת כדירקטורית וכיועצת פיננסית לגופים שונים

דורית סלינגר תחליף את עודד שריג בתפקיד הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, כך הודיע הערב (ה') שר האוצר יאיר לפיד. זאת, בכפוף לאישור הממשלה.

דורית סלינגר כיהנה עד שנת 2011 במשך כ-13 שנה כמנכ"לית מעלות S&P ומאז מכהנת כדירקטורית וכיועצת פיננסית לגופים שונים. במסגרת תפקידה כמנכ"לית מעלות צברה דורית ידע רב בהערכת אשראי הן של חברות ישראליות והן של חברות זרות, הכרות נרחבת של מגזרי הפעילות השונים במשק ועם חברות בכירות ומוסדות פיננסיים והנהלותיהן, והכרות מעמיקה של שוק ההון- גופים מוסדיים, ובתי השקעות.

הליך מינוי הממונה על שוק, ביטוח וחיסכון באוצר נמשך זה זמן, מאז הודיע עודד שריג, לפני כחודש, על כוונתו לפרוש בסוף החודש הנוכחי. לפיד הצהיר כי בכוונתו למנות אישה לתפקיד, ומלבד סלינגר היו מועמדים לתפקיד גם לימור דנש, פרופ' אסף חמדני, רמי דיין, יואל נוה ושיראל גוטמן עמירה.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר, שהוא גם המפקח על הביטוח (שני תפקידים שונים) אחראי על-פי חוק על כל עסקי ביטוח הנעשים בארץ, קביעת מדיניות עידוד החיסכון והתאמתו לצרכי המשק הלאומי, וגם על ייזום שינויים במבנה המוסדי של שוק ההון בישראל.

לפיד אמר כי "אין ספק כי ניסיונה הרב של דורית והכרותה עם פעילות המשק ושוק ההון בפרט, יסייעו לה ולמשרד האוצר בהתמודדות עם האתגרים הרבים בתחום שוק ההון והביטוח, הניצבים בפנינו. אני מודה לעודד שריג על כהונתו ועל תרומתו הרבה לתחום שוק ההון ולמשרד האוצר ומאחל לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

יעל אנדורן, מנכ"לית משרד האוצר אמרה: "דורית סלינגר הינה חיזוק משמעותי להנהלת האוצר, ומביאה איתה ניסיון וידע נרחבים בתחום שוק ההון והביטוח".