נחשף ב"גלובס": אנזימוטק תגייס 75 מיליון דולר בנאסד"ק

מחממה ביקנעם לנאסד"ק ■ אנזימוטק מפתחת תוספי תזונה ותוספי מזון מגובים בניסויים קליניים ■ מכירותיה במחצית הראשונה של 2013 הגיעו ל-30 מיליון דולר, בין היתר משיווק של תוספי מזון בארה"ב

כפי שנחשף ב"גלובס" בפברואר, חברת תוספי המזון אנזימוטק הגישה תשקיף להנפקה בנאסד"ק וככל הנראה תפעל לגייס 75 מיליון דולר. אנזימוטק הוקמה ב-1998 בחממת ניות ביקנעם, והיום פועלת ממגדל-העמק בראשותו של המנכ"ל אריאל כץ.

ל"גלובס" נודע, כי מכירות החברה במחצית הראשונה של 2013 הגיעו ל-30 מיליון דולר. ב-2012 הגיעו מכירותיה ל-51 מיליון דולר. נראה כי החברה תבקש שווי של בין 200-300 מיליון דולר.

הבעלות באנזימוטק, הפועלת בתחום תוספי המזון, נמצאת בידי חברת גלעם (קיבוץ מענית) וקרנות ההון סיכון עופר היי-טק, גלנרוק, מילניום וקבוצת ארסניה. רעיון ההנפקה נבחן בחברה זה כמה שנים, וכעת נראה שהתחברו יחדיו כמה נסיבות התורמות למהלך: חלון הנפקות פתוח בארה"ב, פעילות שיווק משמעותית של החברה בארה"ב ומכירות נאות.

החתמים בהנפקה יהיו מריל לינץ' וג'פריז. כחתמי המשנה בהנפקה ישמשו וולס פארגו, Canaccord Genuity ו- Wedbush Securities. רוטשילד משמשים כיועצים פיננסים של החברה בנוגע להנפקה.

אנזימוטק פיתחה שיטה ייחודית לעיבוד של חומצות שומן. תוספי המזון שפיתחה על בסיס שיטה זו נמכרים בתוך מוצרי מזון של מותגים מובילים בעולם, וגםכתוספי מזון העומדים בפני עצמם. החברה משווקת, בין היתר בארה"ב, תוספים מגובים במחקרים קליניים המיועדים להתוויות ספציפיות כמו הפחתת כולסטרול, טיפולב הפרעות קשב ושיפור זיכרון.

דירקטוריון החברה כולל את יו"ר החברה יואב דופלט, מנכ"ל XT השקעות (לשעבר עופר השקעות) סטיב דובין, מנכ"ל מרטק לשעבר יוסי פלד, מנכ"ל גלעם ד"ר מני וסרמן שותף מנהל קרן בראשית, וניר בלזר מקרן מילניום.

אנזימוטק פעלה מתחת לרדאר זמן רב ומיעטה להיחשף לתקשורת. היא פועלת בכל העולם, אך הפריצה המשמעותית שלה הגיעה עם הכניסה לשוק האמריקני בשלהי 2011.

לאנזימוטק, מרכז פיתוח ויצור במגדל-העמק, שהוקם בהשקעה של כ-100 מיליון שקל בשנת 2009, חברות-בנות בארה"ב (ניו-יורק ודרום קרולינה), חברת-בת בשותפות (JV) בשוודיה ומשרד נציגות בסין ופעילות שיווק ומכירה בעשרות מדינות ברחבי העולם. בחברה מועסקים היום למעלה מ-150 עובדים, כ-120 מהם בישראל.

אנזימוטק נבחרה ב-2007 לאחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס". בריאיון לפני כשלוש שנים אמר מנכ"ל החברה אריאל כץ: "אם לא נפשל, נהיה חברה גדולה בישראל. כשננפיק, זה לא יהיה בשביל להתעשר, אלא בשביל לגייס הון למהלך חשוב. בשלב כלשהו בחייה של חברה היא צריכה כסף רב כדי לעשות קפיצת מדרגה".