בדיקת "גלובס": משחקי הקונסולות החמים ביותר בחנויות

מה הסגנון שלכם - הרפתקאות, ספורט או מרוצים? "גלובס" סוקר את המשחקים החמים שיכולים להנעים את זמן הילדים (וההורים) בחופשה או כמתנה לחגים

חופשת הקיץ מסתיימת בעוד רגע אבל בקרוב החגים יחלו והילדים ינחתו בחזרה בסלון, ואת רבות משעות החופשה יעבירו כנראה מול מסך הטלוויזיה. ולא רק בחופשה - ישראלים רבים מחזיקים בביתם קונסולת משחקים, המאפשרת להעביר שעות רבות של משחק מול המסך הגדול.

קונסולות המשחקים של מיקרוסופט, אקס בוקס 360 , סוני פלייסטיישן3 ונינטנדו Wii U נמכרות בארץ ובעולם. במהלך נובמבר הקרוב תשיק מיקרוסופט את הקונסולה מהדור הבא שלה - אקס בוקס One וסוני תשיק את הפלייסטיישן 4. בעוד שמועד השקה מדויק לאקס בוקס עדיין לא פורסם, כבר כעת ידוע שישפאר יבואנית סוני, תשיק בארץ את הפלייסטיישן 4 בסמוך ליציאתו המתוכננת באירופה - 29 לנובמבר.

למרות השקתם הקרבה של הדורות החדשים של הקונסולות, לצרכנים אין סיבה לדאגה: המשחקים החדשים ימשיכו להימכר עוד תקופה ארוכה למי שמחזיק בפלייסטיישן 3 ובאקס בוקס 360, כאשר בחנויות ניתן למצוא כותרים רבים וטובים להעביר את שעות המשחק וכמתנות לחגים.

"גלובס" סקר את הכותרים המעניינים שקיימים היום בחנויות המשחקים בקטגוריות שונות.

הרפתקאות

משחק: לגו City UnderCover

פלטפורמה: Wii U

מחיר: 350 שקל

משחקי לגו המסורתיים, אלו שמכילים בובות וקוביות, כבר מזמן נמצאים גם בעולם הווירטואלי. המשחק City UnderCover מאפשר לגלם דמות לגו שהיא שוטר סמוי. השוטר מעופף באוויר בעזרת ציפורים, רוכב על דינוזאורים ומתחקר פושעים בעינויים באמצעות גלידה. הדמות יכולה להסתובב בעיר, להשאיל מכוניות של נהגים מזדמנים, הליקופטרים, מטוסים וגם לבנות יצורים בעזרת קוביות לגו וירטואליות ובעיקר לרדוף אחרי פושעים. המשימות כוללות קפיצות ומעבר של מכשולים, פתירה של פאזלים ומעט מאוד קרבות נגד דמויות אחרות. החיסרון הגדול הוא זמני טעינה ארוכים בין השלבים.

משחק: Wonderbook Book Of Spells

פלטפורמה: פלייסטיישן 3

מחיר: 190 שקל

המשחק משלב ספר פיזי עם העולם הדיגיטלי ומביא את עולם הארי פוטר אל שיעורי למידה בקוסמות. המשחק משתמש ב-Move (מצלמה המזהה תנועה). השלט משמש כשרביט קסמים, שהאנימציה שלו נצפית על המסך. השחקן צריך לשבת על השטיח מול המסך, כאשר המצלמה תופסת אותו ואת הספר המכיל ברקודים שמעירים עולם שלם על המסך. הילד רואה את עצמו, מחזיק ספר ושרביט קסמים, עליו הוא מבצע את כל הכישופים שלו. הבעיה הגדולה של וונדרבוק היא שהמשחק פועל באנגלית ולכן נדרש מהילד שמשחק בו, לחזור אחרי מילים באנגלית ולהבין אנגלית ברמה לא פשוטה. לילדים שאנגלית היא לא שפת האם שלהם, המשחק הזה ממש לא יתאים, אלא אם ההורה ישב ליד הילד בזמן המשחק ויתרגם לו כל משפט.

משחק: טומב ריידר

פלטפורמה: אקס בוקס 360, פלייסטיישן 3

מחיר: 200 שקל

הכותר האחרון בסדרת משחקי טומב ריידר, מביא את הגיבורה שלו, לארה קרופט, אחורה בזמן (מבחינת עלילת הסדרה). קרופט היא נערה צעירה שיוצאת לשיט מחקר בים עם עוד קבוצת חוקרים. מהר מאוד הספינה שלהם טובעת והם מגיעים לאי מסתורי בו שוכנת קבוצת טרוריסטים, שעושה הכול בשביל לחסל כל אדם זר שהם פוגשים בו. העלילה באה להסביר כיצד קרופט הפכה מבחורה שסיימה את לימודי האקדמיה, לחוקרת אמיצה. עלילת המשחק מצוינת ולא כדאי לחשוף אותה יותר מדי, אבל היא הצליחה להושיב אותנו מול המסך בציפייה לראות מה יקרה בהמשך. כמו כן, השילוב בין פאזלים ברמה סבירה, אותם צריכים לפתור במטרה לעבור נקודות מכשול, קרבות לא קשים מאוד, הופכים את המשחק לאחד הטובים שראינו בתקופה האחרונה.

משחק: BioShock Infinite

פלטפורמה: אקס בוקס 360, פלייסטיישן 3

מחיר: 200 שקל

BioShock Infinite הוא משחק פעולה מגוף ראשון, אבל לא כזה שמתרחש בשדה קרב רגיל, עמוס חיילים. בביושוק הדמות הראשית היא החוקר בוקר דה וויט, המגיע לעיר קולומביה, הנמצאת בעננים - טכנולוגיה עליה אחראים מספר מדענים, המאפשרת לבתים לעופף באוויר. התקופה היא סוף שנות ה-20 בארה"ב ודה וויט שהוא גם שכיר חרב, נשלח למצוא את אליזבת שנעלמה. מהר מאוד, המשימה הזו משתנה, ואליזבת הופכת לדמות מרכזית, שעוזרת לדה ווייט עם נשקים ותרופות במהלך הקרבות שלו. סביבות הקרב לא סטנדרטיות, המלחמה לא מתרחשת רק על הקרקע, אלא גם על מסילות הנמצאות באוויר ומאפשרות לתקוף את האויבים מכל מקום. המשחק עצמו מהנה, והעלילה בסך הכל משאירה את השחקן עם רצון לסיים אותה.

פעולה

משחק: The Last Of Us

פלטפורמה: פלייסטיישן 3

מחיר: 290 שקל

זומבים הוא אחד הטרנדים הפופולאריים בסרטי קולנוע, תוכניות טלוויזיה ומשחקי קונסולות. הכותר The Last Of Us של חברת Naughty Dog הוא אחד הטובים שראינו בתקופה האחרונה. המשחק נפתח בחיידק מוזר שתוקף עיירה אמריקאית. האנשים שנדבקים הופכים לסוג של זומבים. לאחר כמה דקות של משחק, העלילה קופצת מספר שנים קדימה. הדמות הראשית, ג'ואל, צריך להוביל נערה צעירה מעיר תחת מצור לארגון הנמצא במחרת. הנערה עצמה חכמה מאוד והם מוצאים את עצמם עוזרים אחד לשני, כאשר הם מנסים לחצות את רחבי ארצות הברית מבלי להידבק במחלות או להיעצר על-ידי המשטרה. העלילה וקטעי המעבר מצליחים לשמור על עניין לאורך כל המשחק, הפסקול המוזיקלי מוצלח והגרפיקה מצוינת.

משחק: New Super Luigi U

פלטפורמה: Wii U

מחיר: 350 שקל

סדרת המשחקים הקלאסית של האחים מריו, עושה קאמבק עם הכותר New Super Luigi U, בו לואיג'י הוא הדמות המרכזית. העלילה מתרחשת בעולם מקביל בו האח מריו מת, הנסיכה נחטפת וכולם נשלחים לעולם הפטריות. גם כאן מדובר בשלבים הכוללים קפיצות על קוביות, בריחה מצמחים נושכים, איסוף מטבעות והמון תזמון בשליטה בדמות. ההפעלה של לואיג'י שונה מזו של מריו, כאשר זמני התגובה שלו אחרים. למשל, הוא קופץ יותר גבוה או משנה את כיוון הקפיצה שלו עם עיכוב מסוים. המשחק מהנה מאוד והוא נותן זווית חדשה לסדרת האחים מריו.

ספורט

משחק: נייקי קינקט טריינינג

פלטפורמה: אקס בוקס 360

מחיר: 220 שקל

נייקי קינקט טריינינג הוא כותר אימון ספורט הפועל באמצעות מצלמת התנועה קינקט. מדובר במאמן וירטואלי שבונה תוכנית אימונים למשתמש לפי היכולת הגופנית שלו ולפי מספר האימונים שהוא מוכן להשקיע בשבוע. המאמן הווירטואלי עוקב בכל זמן האימון אחר המשתמש, באמצעות מצלמת התנועה הוא מזהה אם השחקן רץ לאט מדי במקום, לא מרים את הברכיים גבוה, מזייף בשכיבות השמיכה או מתחיל להתעייף. המאמן לא יספור תרגילים שבוצעו לא נכון, הוא יציע דרכים לתיקון ואפילו יציע לקצר את האימון או לעשות הפסקה. נייקי קינקט פונה לאנשים שמתעצלים ללכת למכון כושר, לא מוכנים להשקיע כסף במאמן אישי או פשוט לא רוצים לרוץ בגשם בפארק. כל אימון לוקח חצי שעה בממוצע.

משחק: Grid 2

פלטפורמה: פלייסטיישן 3, אקס בוקס 360

מחיר: 300 שקל

משחק מרוצי מכוניות Grid 2 מתרחש ברחובות ערים גדולות כמו מיאמי, פריז ודובאי. מבחר המכוניות גדול, התגובה שלהם בזמן המשחק היא ריאליסטית, הסאונד אמיתי ופגיעה בהם מובילה לנזק שנראה היטב על המסך. יש תחרויות מרוצים אחד על אחד וגם שלב קריירה בו מתקדמים במסלולים שונים. ניתן לצבור קטלוג של מכוניות במשך השלבים וגם לשדרג אותן. מנגנון המשחק לומד את סגנון נהיגה של המשתמש ומספק לו מתחרים שמתאימים לו, למשל מתחילים או כאלו שנוהגים בצורה מלוכלכת. חובבי המרוצים ימצאו כאן את מבוקשם.

משחק: Need For Speed Most Wanted U

פלטפורמה: Wii U

מחיר: 300 שקל

סדרת מרוצי המכוניות הזו ממשיכה בקו העלילתי של מרוץ בעיר פתוחה עם בריחות מהירות מרכבי משטרה. השלט של ה-U מאפשר להסתכל על המסך הקטן ולראות את מפת הרכב, כאשר המרוץ עצמו נראה על המסך הגדול בו זמנית. בחלק אחר של המשחק, המשתמש יהיה עסוק בלנצח מתחרים אחרים. לדמויות של המתחרים אין פנים או שם, רק מכוניות. מה שקצת מפריע לעלילה. חלק מהמשחק דורש מהשחקן לצבור יכולת להגברה של מהירות המכונית, מה שמשיגים באמצעות ביצוע פעולות שונות עם הרכב או נסיעה נגד כיוון התנועה. מי שמחפש חוויית מרוצים מהירה עם נופי ערים, יכול להיות מרוצה מהמשחק הזה.