שוק המט"ח: הדולר היציג התחזק בכ-0.6% ל-3.6 שקלים

האירו מתחזק בכ-0.7% מול השקל לרמה של 4.818 שקלים ■ דריכות לקראת החלטת הריבית: לפי הערכות בנק ישראל יותיר את הריבית על כנה ■ FXCM: ההתחממות בזירה הגיאו-פוליטית עלולה להכביד על השקל

המסחר במט"ח מתנהל היום (ב') בהיחלשות של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק בכ-0.6% מול השקל לרמה של 3.6 שקלים, בעוד האירו התחזק בכ-0.7% לרמה של 4.818 שקלים. בעולם, האירו/דולר נסחר ביציבות סביב 1.33 דולרים לאירו, בעוד הין ממשיך להיחלש מול הדולר לרמה של 98 ין לדולר.

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בירידות לאחר מגמה מעורבת באסיה מוקדם יותר, לאחר שמשרד הסטטיסטיקה הסיני ציין כי "הכלכלה נמצאת במסלול על מנת לפגוש ביעד הממשלתי: צמיחה שנתית של 7.5% ב-2013". החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות.

"התייצבות בשיעורי הצמיחה בסין לצד ההתייצבות בזירת האג"ח הדולרי המבצע תיקון קל לאחר הנסיקה שנרשמה במהלך השבועות האחרונים תורמים להתייצבות בשער החליפין ובראשם לרגיעה ואף ההתאוששות בשווקים המתעוררים", מציין יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות. "להערכתנו, קובעי המדיניות מעוניינים להביא להתייצבות הדולר מעל לרמת 3.6-3.65 שקלים, מהלך אשר יימתן את הלחץ מצד הסקטור העסקי לאור הפגיעה המתמשכת בתנאי הסחר וברווחיות הייצוא".

בזירה המקומית המשקיעים ממתינים לפרסום החלטת הריבית לחודש ספטמבר-אוקטובר. לפי הערכות בשוק, קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל בפועל, לא תשנה את המדיניות ותותיר את הריבית על כנה.

כיוון המסחר במט"ח עשוי להיות מושפע גם מההתפתחויות בזירה הגיאו-פוליטית, ומהאפשרות שמדינות המערב בראשות ארה"ב יובילו לתקיפה בסוריה. בחדר המסחר של FXCM מציינים בהקשר זה כי: "תרחיש שכזה טומן בחובו את הסכנה להיגררות של ישראל לתוך המערכה, וזאת לאור איומי המשטר הסורי. על כן, עצם האפשרות עשויה להרתיע את המשקיעים, בעיקר הזרים, מרכישה של שקלים עד להתבהרות המצב, ועל כן הסלמה עשויה להכביד השבוע על השקל ולהוות גורם נוסף, גיאו-פוליטי, שידחוף את הדולר-שקל מעלה".