הודעה דרמטית של שמן: "סימנים משמעותיים של גז ונפט"

החברה לא מציינת מה גודל המאגר שהתגלה ולשם כך נדרשות בדיקות נוספות, אך היא מדגישה כי השכבות האמורות הן בעובי של 90 מטר ■ לשם ההשוואה, עובי השכבה ב"תמר" עמד על 140 מטר

"על פי מידע שנמסר לשמן , נראה כי שכבות המטרה העליונות מכילות סימנים משמעותיים של הידרוקרבונים (קונדנסט, גז טבעי ואפשרות לנפט קל)" - את הדיווח המיוחל הזה פרסמה בצהריי היום חברת שמן נפט וגז, ביחס לקידוח "ים 3" שהגיע לשכבת המטרה, שבה לפי ההערכות המוקדמות ישנו מאגר נפט בגודל של כ-120 מיליון חביות.

שמן עדכנה כי שכבת המטרה בקידוח החלה בעומק של כ-5,175 מטר, וכעת הוא נמצא בעומק של 5,510 מטר. "הקדיחה בשכבות המטרה טרם הסתיימה, אך מניתוח ראשוני של המידע שנאסף במהלכה, לרבות ביצוע לוגים חשמליים תוך כדי קדיחה, נראה כי שכבות המטרה העליונות המכילות הידרוקרבונים הן בעובי של כ-90 מטר ברוטו", דיווחה שמן. לשם ההשוואה, עובי השכבה ב"תמר" עמד על 140 מטר. ההערכות המוקדמות היו כי העומק הסופי של שכבת המטרה הוא 5,800 מטר.

למרות החדשות החיוביות, למשקיעים של "שמן" ושל יתר החברות והשותפויות המחזיקות בקידוח (זרח וצמיחה), מוקדם עדיין לפתוח בחגיגות. מדובר באינדיקציות ראשוניות בלבד, וטרם התקבל מידע מלא אודות עובי השכבות ואיכותן, וכן לגבי גודלו וכלכליותו של המאגר. בשמן דאגו להבהיר זאת בהודעה ששלחו לבורסה, ולפיה "יובהר כי סימני גז או נפט אינם מעידים על קיומו של ממצא (Discovery) או תגלית, כמשמעותה לפי חוק הנפט".

בהתאם, גם התגובה היום במניות החברות המחזיקות בקידוח הייתה מתונה: לאחר ההודעה נסחרה מניית שמן בעלייה של כ-8%, בעוד שיחידות ההשתתפות של זרח הוסיפו 6%.

בשמן עדכנו כי כעת תמשיך הקדיחה בפרוספקט עד להגעה לתחתית שכבות המטרה, תוך ביצוע המשך הבדיקות השונות בקידוח. עם סיומו - להערכת החברה, בימים הקרובים - מתוכננות להתבצע בדיקות חשמליות מלאות, שלאחריהן תמסור שמן עדכון על תוצאותיהן. אז גם יוחלט על ידי השותפים ברישיון האם לבצע מבחני הפקה.

עלותם של מבחני ההפקה מוערכת בכ-12 מיליון דולר, והם צפויים לארוך כמספר שבועות. לאחריהם צפויים המשקיעים לקבל מידע מלא אודות כלכליות המאגר.

השפעה פיננסית אחת בכל זאת יש להודעה: בסוף השבוע צפויה לפקוע אופציה מסדרה 3 של שמן, ולאחר הדיווח מהיום האופציה נמצאת עמוק "בתוך הכסף". מימוש של כלל האופציות צפוי להזרים לקופת החברה כ-7.6 מיליון דולר, שישמשו למימון חלקה בעלות מבחני ההפקה.