רוסיה: "המערב מתנהג בעולם האיסלאמי כמו קוף עם רימון"

(עדכון) - על רקע המתיחות לקראת תקיפה בסוריה, תקף סגן ראש הממשלה הרוסי דימיטרי רוגוזין את ההתנהלות של ארה"ב ובנות בריתה במזרח התיכון ■ נתניהו:"אם נזהה ניסיון של סוריה לפגוע בנו, נגיב בעוצמה"

רוסיה ממשיכה להזהיר את המערב מפני תקיפה אפשרית בסוריה, ומותחת ביקורת חריפה על ההתנהלות האגרסיבית לדבריהם של ארצות הברית ובנות בריתה, שמצידן מדווחות על היערכות לקראת פעולה נגד מטשר אסד.

"מדינות המערב מתנהגות בעולם האיסלאמי כמו קוף עם רימון יד", כתב סגן ראש הממשלה הרוסי דימיטרי רוגוזין בחשבון הטוויטר שלו על ארצות הברית ומעצמות המערב.

אתמול תקף גם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב את ההתנהלות של ארה"ב ובנות בריתה באירופה בהקשר של פעולה בסוריה. "אני מתקשה להבין את המניעים של מדינות המערב שתומכות בפעולה, ראינו התערבות הרסנית בעירק ובלוב שלא הביא לפתרון הבעיות", אמר. "אנחנו לא מבינים כיצד המדיניות הזאת יכולה לתרום למצב, היא רק עלולה לדרדר את המצב עוד יותר ולהחריף את המשבר".

השר הרוסי המשיך לחזק את טענותיו של המשטר הסורי, בן בריתו של ארצו, וטען כי עדיין לא הוכח חד משמעית כי אכן נעשה שימוש בנשק כימי במהלך ימי הלחימה. "גם בעבר נשמעו האשמות דומות על שימוש בנשק אסור", טען לברוב. "לפקחים שהגיעו לאזור אין מנדט לקבוע מי מהצדדים בכלל עשה שימוש בנשק".

נתניהו: מוכנים לכל תרחיש

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (ג'), בהתייעצות ביטחונית בלשכתו בתל-אביב, למתרחש בסוריה ולאיומי התקיפה האמריקניים שם, שעלולים להשליך על ישראל. לדברי נתניהו, "מדינת ישראל ערוכה לכל תרחיש. אנחנו איננו חלק ממלחמת האזרחים בסוריה, אבל אם נזהה ניסיון כלשהו לפגוע בנו, אנחנו נגיב - ונגיב בעוצמה".

מוקדם יותר היום פורסם כי משלחת ישראלית, בראשות ראש המטה לביטחון לאומי, האלוף (מיל.) יעקב עמידרור, ביקרה אתמול (ב') בבית הלבן ונועדה עם היועצת לביטחון לאומי, סוזאן רייס.

למשלחת תוכננו פגישות נוספות. בעוד שהביקור נקבע זמן רב לפני החרפת המשבר בסוריה, מטבע הדברים שמלחמת האזרחים שם עמדה במרכז סדר היום של הפגישה אתמול. דוברת של המועצה לביטחון לאומי הסתפקה באמירה שהשיחות עסקו ב"איראן, מצרים, סוריה ושורת נושאים אזוריים אחרים".

אך לפי הערכות בוושינגטון, אחד מהנושאים שהועלו היה כיצד להיערך לאפשרות שסוריה ו/או איראן ינסו לפגוע בישראל בעקבות הפעולה האמריקנית המתוכננת בסוריה, שעתה אין ספק שתצא אל הפועל. הן ירושלים והן וושינגטון רוצות להימנע מגרירת ישראל למשבר הסורי.

ההערכות הן, שההסתברות לשיגור טילים לעבר מטרות בישראל, אולי באמצעות חיזבאללה, היא קטנה ביותר, אפילו שואפת לאפס, וחמאס יצא לגמרי מהמשחק בעקבות הקרע בינו לבין דמשק. בכל זאת, זו אפשרות שאין להתעלם ממנה, לפי הערכות אלה.