יורם שכטר ישקיע עד 75 מ' ש' בחברת הנדל"ן המניב איי.די.אן

איי.די.אן בשליטת אבי נחמיה, המקדמת לאחרונה עסקאות רכישת נכסים באמצעות השתלטות על חובותיהם, עדכנה כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עסקי עם קבוצת שכטר

לאחר שמכר לפני כמה חודשים את החזקות המשפחה בפרויקט גן העיר בתל אביב לשותף שלמה אליהו, תמורת 166 מיליון שקל, מתכנן כעת יורם שכטר להשקיע עשרות מיליוני שקלים בעסקי חברת הנדל"ן הקטנה איי.די.אן (ADN).

איי.די.אן בשליטת אבי נחמיה, המקדמת לאחרונה עסקאות רכישת נכסים באמצעות השתלטות על חובותיהם, עדכנה כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עסקי עם קבוצת שכטר. במסגרת ההסכם בין הצדדים תזרים הקבוצה של שכטר עד 75 מיליון שקל (15.6 מיליון אירו), באמצעות העמדת מימון או שותפות, לפרויקטים של איי.די.אן בצרפת ובגרמניה.

החלק העיקרי של ההסכם מעניק לשכטר אופציה להעמיד עד פברואר 2014 סכום של 67 מיליון שקל (כ-14 מיליון אירו) לרכישת זכויות בהלוואה המגובה בשני נכסים באזור פריז בצרפת. בידי איי.די.אן אופציה לרכישת ההלוואה על הנכסים, בהיקף של כ-106 מיליון שקל, וכעת יכולה קבוצת שכטר להיכנס איתה כשותפה לרכישה.

נוסף על כך, קבוצת שכטר צפויה להעמיד מימון של כ-8 מיליון שקל (1.6 מיליון אירו) לאיי.די.אן כהלוואה צמודת-מדד, בריבית שנתית של 6%, על נכס מניב בעיר Lengede שבגרמניה. את ההלוואה תוכל קבוצת שכטר להמיר למניות בנכס, ולהפוך גם שם לשותפתה של איי.די.אן.

אבי נחמיה, מנכ"ל איי.די.אן, אמר היום כי "במקביל להסכם זה, החברה תמשיך ותבחן אפשרויות גיוס נוספות, בין היתר באמצעות הנפקת איגרות חוב או אקוויטי למשקיעים מוסדיים בבורסה".

בבעלות איי.די.אן כיום שבעה נכסים - חמישה בנייני משרדים בצרפת ושני נכסים מניבים בגרמניה.

מניית איי.די.אן זינקה ב-40% מתחילת השנה, והיא משקפת לחברה שווי של כ-35 מיליון שקל.