רווחי קבוצת דלק ברבעון השני זינקו ל-505 מיליון שקל

ההכנסות גדלו ב-11% ל-9.6 מיליארד שקל ■ המנכ"ל אסי ברטפלד: "התוצאות מלמדות פעם נוספת על האיתנות הפיננסית והמובילות של הקבוצה במשק הישראלי"

קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מסכמת היום (ד') את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 11% בהכנסות ל-9.6 מיליארד שקל. הקבוצה מסבירה את הגידול בהכנסות בעיקר מפעילות הביטוח והפיננסים בישראל וכן מפעילות חיפושי והפקת נפט וגז.

הרווח התפעולי של הסתכם ב-492 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 211 מיליון שקלים ברבעון המקביל, זינוק חד של 233%.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי זינק ל-505 מיליון שקל בהשוואה ל-40 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר הודות למימוש מניות דלק US ברבעון השני ושערוך יתרת ההשקעה בעקבות איבוד השליטה האפקטיבית.

מאז אוגוסט 2012 מימשה הקבוצה יותר ממחצית מאחזקותיה בדלק US בתמורה כוללת של כ-2.65 מיליארד שקל. מימושים אלה הגדילו את התזרים של הקבוצה בקרוב ל-2 מיליארד שקל, וחיזקו עוד יותר את הונה העצמי.

מנכ"ל הקבוצה, אסי ברטפלד, ציין כי "התוצאות של הרבעון מלמדות פעם נוספת על האיתנות הפיננסית והמובילות של הקבוצה במשק הישראלי. זהו הרבעון הראשון בו אנו מכירים בהכנסות מפרויקט 'תמר'. זו נקודת ציון חשובה עבור המשק הישראלי ובהיסטוריה של הקבוצה אשר הצהירה כי תחום האנרגיה וחיפושי הגז הם לב ליבה של האסטרטגיה שלה. כחלק מאסטרטגיה זו המשיכה הקבוצה במהלך הרבעון במימוש אחזקותיה במניות דלק US וירדה משליטה אפקטיבית בחברה. בכוונתנו להמשיך ולפעול למימוש האסטרטגיה של הקבוצה ולשים את כובד המשקל על פעילות החיפושים וההפקה של נפט וגז בהיותם מנוע צמיחה מרכזי וחשוב בעל פוטנציאל משמעותי".