בנק לאומי: מומלצת חשיפה משמעותית למניות בישראל

כלכלני הבנק בסקירה שבועית: רמת המחירים של שוקי המניות בעולם ובישראל עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני; ההחזקה במניות בת"א מומלצת חרף אי הוודאות באזור והסחירות הנמוכה

בסיומו של שבוע שלילי בבורסה בתל אביב, בעיקר בצל התקיפה האמריקאית המסתמנת בסוריה, ממליצים היום (ו') בבנק לאומי, במסגרת הסקירה השבועית, על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם ובישראל עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני.

יחד עם זאת, מדגישים בלאומי כי רמת הסיכון עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות.

"לנוכח העלייה ברמת אי הוודאות הגיאופוליטית באזורנו, ולאור הסחירות הנמוכה הצפויה בתקופת החגים, אנו ממליצים להקטין במעט את החשיפה לאפיק המנייתי בישראל. נדגיש כי אפילו לאחר ההפחתה, עדיין מומלצת החזקת חשיפה משמעותית באפיק המנייתי המקומי", כתבו כלכלני הבנק.

למרות המגמה השלילית הבולטת בשווקים המתעוררים, ממליצים בלאומי להמשיך ולהחזיק באפיק המנייתי בחו"ל גם חשיפה מנייתית לשווקים המתעוררים, בשיעור דומה למשקלם במדד המניות העולמי. "השיפור בכלכלות ארה"ב ואירופה עתיד לחלחל בסופו של דבר גם למדינות היצואניות בדרום מזרח אסיה. בנוסף, התמחור של שוקי המניות בשווקים המתעוררים עדיף במדינות רבות על זה של השווקים המפותחים, וכבר משקף רמת סיכון גבוהה יותר בשווקים אלו", נכתב.

ביחס לאג"ח ממשלתיות, ממליצים בבנק ללקוחות ישראלים להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה ויפן). לגבי אג"ח ממשלת ישראל, הם ממליצים על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני-קצר תוך שמירה על תמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לזה השקלי.