נעילה חיובית בבורסה; שמן זינקה 17%, בזן 5.3%

הכשרת הישוב דיווחה על רווח של כ-27 מיליון שקל ■ ירידות קלות בוול סטריט ביום שישי ■ דחייה במתקפה האמריקאית בסוריה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-587 מיליון שקל

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (א') בעליות שערים, זאת אחרי סגירה שלילית בוול סטריט ביום שישי על רקע ההצהרות הלוחמניות של מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי ולאחר שהנשיא אובמה החליט לדחות את התקיפה בסוריה ולהביא את הנושא לאישור הקונגרס. מדד ת"א 25 הוסיף לערכו כ-0.6% וננעל ברמה של 1,185 נקודות. מניות הבנקים המשיכו לתקן מעלה, בהובלת מניית דיסקונט שטיפסה בכ-3%. מחזור המסחר נותר נמוך יחסית והסתכם בכ-587 מיליון שקל.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הודיע אמש (שבת), כי החליט לנקוט פעולה צבאית נגד משטר אסד בסוריה. הוא אמר, כי ארה"ב תחליט מתי להנחית את המהלומה הצבאית בזמן שבו היא תבחר, "מחר, בעוד שבוע או בעוד חודש". בה בעת הודיע הנשיא, כי החליט לבקש אישור מהקונגרס, שנמצא עתה בפגרה. הוא לא ציין אם הקונגרס יכונס לפני תום הפגרה, ב-9 בספטמבר. בפועל, אפוא, פעולה צבאית נגד סוריה לא תחל לפני 10 בספמבר. בשלב זה התבדו אם כן ההערכות, שהיציאה החפוזה של משקיפי האו"ם מדמשק, בשבת בבוקר, בישרה שההתקפה תחל במוצ"ש או ביום א'.

אסף שאול, סמנכ"ל השקעות באלפא פלטינום קרנות נאמנות, מציין הבוקר כי "עקב דחיית המתקפה האמריקאית בסוריה השווקים עשויים להתאושש בשבוע הקרוב. ב-9 לספטמבר יתכנס הקונגרס לאישור המתקפה בסוריה, וככל שנתקרב למועד זה התנודתיות בשוק תגדל. ההערכה שלנו היא שחודש ספטמבר צפוי להיות תנודתי במיוחד עקב המצב בסוריה וצמצום תוכנית ההזרמות בארה"ב. אנו חושבים כי מתקפה נקודתית בסוריה תהיה נקודת כניסה טובה לשוק המניות. אנו מעדיפים לשמור על חשיפה מלאה לאפיק המנייתי, תוך כדי פיזור ההשקעה ברכיב המנייתי במניות בארץ יחד עם שילוב של מניות בחו"ל".

זיו סגל: יש אינדיקציות בכיוון של שבירה למטה

המנתח הטכני של "גלובס", זיו סגל, מציין השבוע כי מדד תל אביב 25 נתן בשבוע שעבר כמה סימנים שליליים שגרמו לנו לצאת מהאדישות כלפיו. המדד נמצא יפה מתחת לממוצע נע ל-21 יום, הממוצע ל-21 יום נבלם מתחת לממוצע ל-200 יום וגם מהכיוון של קווי המגמה, יש אינדיקציות בכיוון של שבירה למטה.

נראה שנקודת המבחן החשובה ביותר היא סביב 1164. מהלך מתחת לשער הזה יהיה סימן לשבירה למטה ולירידות שערים נוספות. השורה התחתונה היא שלמרות שבסה"כ הבורסה בתל אביב עדיין במצב התרדמת המאוזנת שלה, אם היינו הרופאים שלה, היינו אומרים שעל פי המוניטורים הטכניים, ישנה החמרה במצב החולה.

ועוד הערה אחת, תעשו לעצמכם טובה. תמשיכו להתמקד בגרף ולא בכותרות. כמובן ש"מלחמה" עם סוריה היא אירוע רציני אבל אם תהיה (נכון למועד כתיבת שורות אלו אין לנו מלחמה עם סוריה. בסוריה ניתנת עוד דוגמא לצד האפל של המין האנושי וזו הכותרת שצריכה להדאיג אתכם לטווח הארוך יותר). תתייחסו עליה על פי מאפייניה. כל עוד אתם מתייחסים לכותרות ולא לאירועים, אתם משרתים את צרכיהם של השותפים לכותרות, לא את הצורך שלכם. בעיתון אולי עוטפים דגים יום אחרי אבל מה שנכנס לתת המודע נשאר שם ומשפיע לנצח. כך, במשך כמה חודשים התעלמנו מתל אביב 25 שהיה למעשה שטוח. תוכלו לבדוק כמה מילים מיותרות נשפכו עליו בתקופה הזו. עכשיו אנחנו אומרים שיש סימני חולשה ששווה להציף אותם. על פי הצורך נעדכן. חדוות קניות של מניות מקומיות לא צריכה להיות כאן כרגע.

כלכלני לאומי: "מומלצת החזקת חשיפה משמעותית באפיק המנייתי המקומי"

בסיומו של שבוע שלילי בבורסה בתל אביב, בעיקר בצל התקיפה האמריקאית המסתמנת בסוריה, ממליצים כלכלני בנק לאומי, במסגרת הסקירה השבועית, על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם ובישראל עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. יחד עם זאת, מדגישים בלאומי כי רמת הסיכון עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות.

"לנוכח העלייה ברמת אי הוודאות הגיאופוליטית באזורנו, ולאור הסחירות הנמוכה הצפויה בתקופת החגים, אנו ממליצים להקטין במעט את החשיפה לאפיק המנייתי בישראל. נדגיש כי אפילו לאחר ההפחתה, עדיין מומלצת החזקת חשיפה משמעותית באפיק המנייתי המקומי", כתבו כלכלני הבנק.

עיסקת כלל ביטוח מתקדמת

מניות טבע , ופרטנר איבדו גובה עקב פערים שליליים מול ניו-יורק. מנגד פריגו רשמה עליות עקב פער חיובי של 1.2%.

ביום חמישי דיווחנו כי החברה לישראל דחתה את אסיפת בעלי המניות שאמורה הייתה להתקיים ב-3 בספטמבר, במסגרתה בעלי מניות המיעוט היו אמורים להצביע על שכר בכירים בחברה. הרקע - דיונים על חבילת השכר של המנכ"ל ניר גלעד. (לכתבה המלאה)

קבוצת אי.די.בי דיווחה הבוקר על התקדמות נוספת בהסכם למכירת מניות כלל עסקי ביטוח . הקבוצה הרוכשת מסין, JT Capital Management , העבירה ביום שישי האחרון סכום של 7.7 מיליון דולר נוספים לנאמנות בישראל.

קבוצת הכשרת הישוב סיימה את הרבעון השני של שנת 2013 עם שיפור בהכנסותיה וברווחיה. בשורה התחתונה, הקבוצה סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של כ-27 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-47 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.