הפועלים מתנגד לכוונת אי.די.בי פתוח לשחרר כספי הנושים

במקביל, למרות שאי.די.בי פתוח טענה כי מבחינתה אין מניעה להעביר את התשלומים מחשבון הנאמנות לנושים, מתעקש ביהמ"ש כי הדירקטוריון יפרסם החלטה פוזיטיבית חד-משמעית בנושא

שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין מקשה על אי.די.בי פתוח. בהמשך להודעת דירקטוריון החברה, לפיה הוא מתיר לשחרר את התשלומים מחשבון הנאמנות שהוקם על ידי ביהמ"ש לנושי החברה (תחת פיקוחו של המשקיף עו"ד חגי אולמן), מציין השופט כי ההודעה אינה עונה על הנדרש בהתאם להחלטתו מסוף החודש שעבר. "ידועה לי היטב טענת החברה לפיה מבחינתה העברת הכספים למשקיף כמוה כתשלום לנושים, אך אין בכך כדי ליתר את הצורך בהחלטה סדורה של הדירקטוריון". כתב השופט בהחלטתו.

במילים אחרות, למרות שאי.די.בי פתוח טענה כי מבחינתה אין מניעה להעביר את התשלומים מחשבון הנאמנות לנושים, שכן היא רואה עצמה חברה סולבנטית היכולה לעמוד בהתחייבויותיה, מתעקש אורנשטיין כי הדירקטוריון יפרסם החלטה פוזיטיבית חד-משמעית בנושא. בצעד זה מבקש אורנשטיין לנער מביהמ"ש את האחריות לחלוקת הכספים לנושים ולהשיבה לדירקטוריון החברה.

הפועלים עושה פליק פלאק

מנגד, בנק הפועלים, שבראשות המנכ"ל ציון קינן, מתנגד לשחרור הכספים מחשבון הנאמנות, שבו הצטברו עד כה כ-800 מיליון שקל. מדובר על פליק פלאק בעמדתו של הבנק, המהווה את הנושה הגדול מבין הבנקים באי.די.בי פתוח - חברה בת של אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר.

הבנק- בעל חוב של כ-770 מיליון שקל - התנגד עד כה לדחיית התשלומים ולהעברתם לחשבון הנאמנות בטענה כי אי.די.בי פתוח סולבנטית.

עתה הוא טוען כי "יהיה זה נכון להימנע מהפשרת הכספים שבידי המשקיף, למצער, עד שתיווצר ודאות מספקת באשר למהלכי ההשקעה וזהות בעל השליטה בחברת פתוח, לאחר יישום הסדר החוב שיאושר על די נושי חברת אחזקות", כתב הבנק בפנייתו לביהמ"ש.

"תהא זו תוצאה בעייתית (ומקפחת) מאוד אם כספים שהוקפאו זה לא מכבר בהוראת ביהמ"ש יופשרו כעת, ובתוך תקופה קצרה תקלע חברת פתוח להליכי חדלות פירעון", הוסיף בנק הפועלים במכתבו לבית המשפט.