סמסונג מכריזה על ה-Note 3 והשעון החכם גלקסי גיר

"גלובס" מביא התרשמות ראשונית של השעון החכם של סמסונג ■ למרות הציפיות למוצר פורץ דרך, החברה הקוראינית הציגה מוצר עם ממשק מהיר וידידותי, אבל בעיצוב מגושם שלא יתאים לכל אחד

סמסונג הכריזה הערב (ד') במסיבת העיתונאים השנתית שלה לקראת תערוכת הטכנולוגיה IFA בברלין על השעון החכם - גלקסי Gear.

בשבועות האחרונים התקשורת הטכנולוגית עסקה רבות בשעון של סמסונג. הדגם המדובר - גלקסי גיר יציע גישה להפעלה קולית של המכשיר, שליטה בשיחות נכנסות, חיווי לפגישות מהיומן או דוא"ל. לשעון מסך בגודל 1.63 אינץ', חיישנים רבים: ג'יירוסקופ, פדמוטר ואקסלומטר וסוללה המחזיקה כ-25 שעות.

בסמסונג ניסו לפנות עם השעון הזה לכיוון שכבר נכשל בעולם השעונים החכמים - יכולת שיחה ישירות מהגלקסי גיר באמצעות רמקול ומיקרופון המשולבים בו. לא ברור מדוע בחברה חושבים שאנשים ילכו ברחוב וידברו לשעון, כאשר כל אדם יכול להאזין לשיחה שלהם.

מהתרשמות ראשונית של הגלקסי גיר, השעון לא כבד - 73 גרם, אבל גדול ומגושם וכנראה לא יקרוץ לכל אדם. השעון גם מתאים רק לדגמים בודדים של סמסונג: גלקסי S3, S4 וגם נוט 2 ונוט 3.

סמסונג מאפשרת באמצעות יישום ה-S Voice להכתיב הודעות לשעון או לשאול אותו מה מזג האוויר בערב. הגלקסי גיר גם כולל מצלמה עם חיישן 1.9 מגה פיקסל והפעלה מהירה שלו באמצעות החלקת האצבע על המסך מלמעלה למטה. ניתן להתקין אפליקציות ייעודיות שתוכננו לגודל המסך ותצורת התפעול שלו.

הגלקסי גיר יגיע ב- 6 צבעים, לבן, כתום, שחור וצהוב. הוא יושק ב-25 לחודש ב-149 מדינות. לישראל הוא צפוי להגיע גם כן באותה תקופה.

פאבלט דור 3

סמסונג חשפה הערב גם את הפאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט ) החדש שלה - Note 3. מדובר במכשיר הכולל מסך מגע בגודל 5.7 אינץ' באיכות מצויינת - Full HD. משקל הנוט 3 עומד על 168 גרם והוא גם כולל את עט המגע של סמסונג - S Pen בגרסה חדשה. העט כולל ממשק בשם Air Command, בו ניתן לבצע במהירות כתיבת תזכורת, שמירה של טקסטים, תמונות וקטעי וידיאו לתוך תיבת אחסון.

הנוט 3 עובד עם מערכת ההפעלה של אנדרואיד ג'לי בין בגרסה 4.3, מצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל וסוללה בהספק של 3,200 מילי אמפר. הפאבלט ימכר בשתי גרסאות: גרסת דור 4 בטכנולוגיית LTE עם מעבד מרובע ליבות במהירות 2.3 ג'יגה הרץ וגרסת דור 3 עם שני מעבדים: מרובע ליבות במהירות 1.9 ג'יגה הרץ ועוד מעבד מרובע ליבות במהירות 1.3 ג'יגה הרץ. למכשיר 3 ג'יגה זיכרון.

הכותב אורח חברת סמסונג באירוע