מחכים לנתוני התעסוקה: המדדים בוול סטריט ננעלו בעליות

מחר יתפרסמו נתוני התעסוקה המלאים לחודש אוגוסט שעשויים להשפיע על המשך רכישות האג"ח ■ סקר ה-ADP: באוגוסט נוספו לסקטור הפרטי 176 אלף משרות - פחות מהצפי ■ מדד ISM במגזר השירותים עלה לשיא

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות קלות, לאחר פרסום נתוני מאקרו בארה"ב והחלטות הריבית באירופה, ולקראת פרסום נתוני התעסוקה החשובים מחר, שעשויים להשפיע על החלטת ה'פד' בנוגע לעתיד תוכנית רכישות האג"ח.

כידוע, בשוק ממתינים להחלטת הריבית של הפדרל ריזרב בהמשך החודש, בה תיתכן הכרזה על הפחתת רכישות האג"ח. בשוק מצפים להפחתת הרכישות בשבועות הקרובים, אולם הרבה מאוד תלוי בנתונים הכלכליים בכלל ובנתוני התעסוקה בפרט. בשוק מצפים ליצירה של 177 אלף משרות חדשות ביולי, לעומת 162 אלף משרות בחודש הקודם. שיעור האבטלה צפויה להיוותר על 7.7%. הנתונים יפורסמו מחר לפני המסחר.

היום קיבלו המשקיעים "מתאבן" ראשון לקראת נתוני התעסוקה: לפני פתיחת המסחר פורסם סקר ה-ADP, המהווה אינדיקציה למספר המשרות שנוצרו במגזר הפרטי. לפי הסקר, שוק העבודה האמריקני הוסיף בחודש אוגוסט 176 אלף משרות למגזר הפרטי, האטה לעומת חודש יולי, ופחות מהצפי בשוק שעמד על תוספת של 185 אלף משרות.

כמו כן פורסמו היום נתוני התביעות השבועיות לקבלת דמי אבטלה, אשר ירדו ב-9,000 ל-323 אלף בסך הכל.

בנוסף פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים, שעלה בחודש אוגוסט ל-58.6 נק' לעומת 56 נק' ביולי. הצפי היה לירידה ל-54.5 נק'. מדובר בנתון שיא מאז נוצר המדד ב-2008.

באירופה הבנק המרכזי הבריטי הותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.5% וממשיך בתוכנית רכישות האג"ח בהיקף 375 מיליארד ליש"ט. במקביל פרסם הבנק המרכזי האירופי את החלטתו להשאיר גם כן את הריבית על כנה בשיעור של 0.5%.

בדברים שנשא לאחר פרסום החלטת הריבית, אמר יו"ר הבנק מריו דרגי כי הבנק מתכוון להותיר את הריבית נמוכה לפרק זמן ארוך. דרגי אמר זאת לאור ההימורים הגוברים והולכים בתקופה האחרונה כי הוא יעלה את הריבית בחודשים הבאים, בשל נתונים כלכליים חיוביים שפורסמו באירופה. הנתונים אמנם עולים בקנה אחד עם הערכת הבנק המרכזי לפיה כלכלת גוש האירו תשתפר במחצית השנייה של השנה והצמיחה תואץ ב-2014, אולם לדרגי אין כוונה לפי שעה להעלות את הריבית.

"המדיניות המוניטרית שלנו תשאר מרחיבה כל עוד יהיה צורך בכך, בהתאם לתחזית שפורסמה ביולי. הוועדה מאשרת שהיא צופה כי שיעורי הריבית של ה-ECB ישארו ברמות הנוכחיות או נמוכות יותר, לפרק זמן ארוך", אמר דרגי.

מבין המניות שבלטו היום בשוק, בלקברי (סימול: BBRY) ריכזה עניין לאחר שדיווחה כי היא תרה אחר רוכש שיקנה את החברה עד נובמבר.

מניותיהן של יצרניות המטוסים במוקד גם כן לאחר שדלתא הודיעה על רכישת 40 מטוסים מאיירבוס תמורת 5.6 מיליארד דולר.