הטיפ היומי: אחד מ"סיפורי הצמיחה" הטובים בקמעונאות

מורגן סטנלי: מייקל קורס ממשיכה לממש את היתרונות הייחודיים שלה, והתחזית שלנו כוללת צמיחה שנתית ממוצעת (CAGR) של 25% במכירות ב-5 השנים הקרובות

קמעונאית האופנה מייקל קורס (Michael Kors, סימול: KORS) ממתגת עצמה בתחום מוצרי היוקרה, והיא מוכרת בגדים, נעליים, תיקים, תכשיטים ואביזרי אופנה שונים. מייקל קורס פעילה בארה"ב, אמריקה הלטינית, אירופה, המזרח התיכון ומזרח אסיה. מניית החברה נסחרת בבורסת ניו-יורק, ושווי השוק של החברה הוא כ-15.3 מיליארד דולר.

לדעתנו, למייקל קורס יש "סיפור צמיחה" מהטובים בענף הקמעונאות. החברה ממשיכה לממש את היתרונות הייחודיים שלה, והתחזית שלנו כוללת צמיחה שנתית ממוצעת (CAGR) של 25% במכירות ב-5 השנים הקרובות. הצמיחה במכירות תגיע על רקע התרחבות גיאוגרפית, הרחבת ערוצי מכירה וכניסה לקטגוריות חדשות.

החברה פרסמה בתחילת אוגוסט את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הפיסקלי הראשון של שנת 2014 (הרבעון שהסתיים בסוף יוני 2013). הפעילות באירופה המשיכה לייצר אפסייד, והצמיחה במכירות חנויות זהות הייתה בשיעור של 56%. אנו רואים פוטנציאל לצמיחה נוספת באירופה, על רקע הגברת המודעות למותג וירידה בלחצים התחרותיים. במקביל, בברזיל נפתחה חנות ראשונה של הרשת, ודרום אמריקה הוא אזור שבו הזדמנות צמיחה משמעותית.

במכירות הסיטונאיות של החברה נרשמה עלייה של 59% - גבוה מציפיות השוק.

למייקל קורס יש מספר מנועי צמיחה עיקריים, שיכולים להוביל לגידול במכירות, וביניהם התרחבות הרשת בצפון אמריקה, הגדלת מכירות חנויות זהות, פיתוח עסקי הקמעונאות והסיטונות באירופה, והתרחבות ביפן ובאזור דרום-מזרח אסיה. תמהיל הקטגוריות, ערוצי המכירה ואזורי הפעילות יכול להביא לשינוי ברווחיות התפעולית.

הסיכונים שכרוכים בהשקעה במניה, כוללים את התלות בדמות מפתח - המייסד והמעצב הראשי, מייקל קורס. סיכונים אחרים קשורים למצב הכלכלה, קשיי ביצוע של החברה והעובדה שהפעילות בסין נפרדת לגמרי ואינה בבעלות החברה.

בתרחיש הבסיסי שלנו למייקל קורס, אנו מעריכים שהחברה תעקוף ותעלה את התחזיות שלה ברבעונים הבאים. מחיר היעד שלנו למניה הוא 78 דולר - פרמיה של כ-3% על מחיר השוק. המלצתנו היא "תשואת יתר", ומייקל קורס נכללת ברשימתנו לרעיונות הטובים ביותר להשקעה.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, מורגן סטנלי