שוק המט"ח: הדולר היציג נותר יציב ברמה של 3.56 שקלים

האירו התחזק בכ-0.2% לרמה של 4.738 ש' ■ FXCM: "בשוק העולמי ממתינים כעת לישיבת המדיניות בשבוע הבא של הבנק הפדרלי"

השקל נסחר היום (ה') מול המטבעות הזרים במגמה מעורבת. הדולר היציג נותר ללא שינוי ברמה של 3.56 שקלים, בעוד האירו התחזק בכ-0.2% לרמה של 4.738 שקלים.

אתמול התחזק השקל מול הדולר והאירו על רקע הפתרון המדיני המסתמן למשבר בסוריה. הדולר נחלש אתמול ביותר מ-1% ושערו היציג נקבע על 3.565 שקלים, והאירו איבד גם הוא 1% לשער יציג של 4.726 ש'.

משרד האוצר המשיך גם אתמול להתערב בשוק האג"ח. יחידת ניהול החוב בחטיבה הפיננסית באגף החשב הכללי ביצעה שתי עסקאות גידור מסוג דולר-שקל על החוב במטבע חוץ בהיקף של 125 מיליון דולר.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים היום כי "הדולר-שקל ממשיך לצלול מטה וכבר נגע ברף המשמעותי של 3.55. בדרכו מטה פילח ללא קושי הצמד שורה של רמות תמיכה משמעויות, ובמומנטום הזה הוא יגיע במהרה לרמת השפל האחרונה של 3.5250. ירידת שער החליפין היא תולדה של היחלשות הדולר בעולם וההשפעה החיובית של ביטול המתקפה בסוריה על אמון המשקיעים בשקל, שסבל בשבועות האחרונים מדיבורי המלחמה בין סוריה לישראל.

"ירידה מתחת רף 3.55 למעשה תהיה המחסום האחרון בדרך לשפל חדש. ואולם בשוק העולמי ממתינים כעת לישיבת המדיניות בשבוע הבא של הבנק הפדרלי. תוצאות הישיבה יקבעו את כיוון הנכסים בטווח הקרוב, וגם הדולר. עליות השערים שאנחנו רואים כעת בשווקים מבטאות את ההערכה של השווקים כי הצמצום (Taper) יהיה מינורי, בין 10-15 מיליארד דולר, וכי הבנק הפדרלי יציג תהליך הדרגתי מאוד של צמצום, בכפוף להתאוששות הכלכלית, וכרגע בשווקים מסוגלים לחיות עם זה. מתכונת כזו תכביד מאוד על הדולר בחודשים הבאים. למעשה, התיקון שראינו בשוק לאחרונה ביטא את ההפנמה של השוק כי הפד מתחיל כעת בצמצום. מנגד, אם הבנק יציג תהליך אגרסיבי יותר של צמצום, אנחנו נראה נסיגה לאחור של השוק והתחזקות הדולר. כרגע אנו עדים למומנטום חזק בשוק, שעדיין נהנה מאנחת הרווחה בעקבות ביטול המתקפה. ואולם ייתכן שבימים הקרובים נראה התמתנות בתנועות בשוק, וגם בירידה בשער החליפין של הדולר-שקל, וזאת בהמתנה לתוצאות ישיבת הפד".