מנכ"ל רדהיל: "מעוניינים בעסקת מסחור לפני פברואר 2014"

הדברים נאמרו בכנס הביומד של גלברט כהנא ■ מנכ"ל אינסוליין רון נגר חשף את מודל התמחור לקראת כניסה לשוק הגרמני

בפאנל שנערך בכנס חברות ביומד, שערכה לאחרונה חברת קשרי המשקיעים גלברט כהנא בהנחייתו של ערן כהנא, אמר מנכ"ל חברת רדהיל , דרור בן אשר, כי הוא נחוש להגיע לעסקה במוצר ה-RHB103, לטיפול במיגרנה באמצעות דפית מסיסה, לפני פברואר 2014. זאת כיוון שבמועד זה אמורה ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב) להודיע לחברה אם המוצר שלה מאושר לשיווק, או שיש עוד פערים להשלים.

עם קבלת התשובה אמור להתחיל שיווק המוצר, ולכן כדאי להיערך לכך ולחתום על עסקה, על אף שאחרי קבלת תשובה חיובית המחיר עשוי לעלות. סיבה נוספת לעסקה היא כי אין לדעת מה תהיה התשובה, וכדאי לרדהיל להיות מגובה בהסכם שיווק. נציין כי לא סביר שהחברה תיערך לשיווק בעצמה, משום שהיא לא נבנתה לכך. לדברי בן אשר, "קיימים מגעים למסחור כל המוצרים שלנו, אך הם לא התקדמו לרמה המצריכה הודעה לבורסה".

בן אשר סיפר כי היתרון העיקרי של דפית המסיסה על פני מוצרים שניתנים בבליעה, הוא הכניסה המהירה יותר של החומר הפעיל לדם, דבר שמונע התקף מיגרנה לפני שהוא מתפתח. כמו כן, חלק נכבד מן הלוקים במיגרנה סובלים גם מבחילות והקאות, ולכן קשה להם לבלוע גלולה. "משפחת התרופות שאליה אנחנו שייכים מגלגלת כ-2 מיליארד דולר בשנה. אנחנו מכירים מוצרים אחרים שעברו לתצורת דפית מסיסה, וצורת המתן הזו חולשת היום על כ-90% מהשוק". המוצר המוביל של החברה הוא RHB104, לטיפול במחלת הקרוהן, שנמצא לקראת כניסה לניסויים קליניים באירופה ובארה"ב במקביל. לדברי בן אשר, עריכתם במקביל יכולה להאיץ את אישור המוצר וכניסתו לשוק.

מניית רדהיל נסחרת בתל-אביב לפי שווי שוק של 220 מיליון שקל, ובמקביל נסחרת איגרת מעקב אחר המניה (ADR) בנאסד"ק. בן אשר מציין כי סחירות המניה בארה"ב נמוכה משום שלא נעשה שם גיוס, ויש מיעוט סחורה בשוק. אין בכוונת החברה לבצע גיוס כעת, אולם בשנה-שנתיים הקרובות היא תצטרך כסף שיכול להגיע מגיוס או הסכם מסחור.

עוד ציין בן אשר כי הבקשה לאישור תרופת ה-RHB102, לטיפול בהקאות ובחילות אצל מטופלי כימותרפיה, יוגש לאישור במחצית הראשונה של 2014.

קמהדע: תיתכן רווחיות ב-2015

גיל עפרון, סמנכ"ל כספים בחברת קמהדע , שמפתחת תרופה למחלות ריאות על בסיס חלבון ה-AAT, אמר בכנס כי הניסוי שלב II/III בגרסה הנשאפת של החלבון בחולי נפחת (אמפיזמה) תורשתית אמור להסתיים בשנה הבאה, והוא מעריך כי ניתן יהיה להיכנס לשוק האירופי כבר ב-2015. קמהדע רשמה ברבעון האחרון ממוצר זה לבד מכירות של 11 מיליון דולר - צמיחה של 70% לעומת השנה שעברה. צור מציין כי כושר הייצור של החברה כיום מאפשר לטפל ב-1,500 חולים בעירוי, או ב-6,000 חולים באינהלציה, שהם שוק של 500 מיליון דולר בשנה.

לדברי עפרון, ייתכן שניסוי שלב II במוצר באינהלציה בארה"ב יוכר כניסוי רב-מרכזי משמעותי, וישמש עם הניסוי באירופה לאישור המוצר לשיווק, ללא ניסוי נוסף. אם אכן כך יהיה, עשוי המוצר להגיע לשוק האמריקני כבר ב-2016. החברה, שבניהולו של דוד צור, הודיעה בעבר כי למעלה מ-70 חולים שהשתתפו בניסוי באינהלציה החליטו להמשיך בו באופן קבוע. נתון זה אמנם אינו ערובה להצלחת הניסוי, אך הוא מלמד על יעילות ובטיחות הטיפול בעיני החולים ועל נוחות הטיפול באמצעות המשאף, וזהו אלמנט שיווקי לא פעוט.

קמהדע החליטה לפני כשנה לפנות גם לתחום הסוכרת באמצעות גרסה של המוצר שניתנת בעירוי. מדובר בשוק גדול פי כמה מאלה שאליהם היא פונה היום. כיום פונה קמהדע לניסוי רב-מרכזי בישראל שמוגדר על ידה כניסוי שלב II/III, על אף שהגדרה זו לא קיבלה הכרה רשמית מה-FDA.

מוצר נוסף של החברה מיועד לטיפול במחלה התורשתית סיסטיק פיברוזיס, תחום שהפך לאחרונה חם מאוד בארה"ב עם השקת מוצר חדש של חברה בשם וורטקס, שנמכר ב-250 אלף דולר לכל חולה מבין 100 אלף החולים בארה"ב. הטיפול של קמהדע אינו מתחרה בזה של וורטקס, אלא משלים אותו.

קמהדע נסחרת לפי שווי שוק של 1.7 מיליארד שקל, ויש לה בקופת המזומנים 82 מיליון דולר. על פי תחזית החברה, הוצאות המו"פ שלה אמורות להיות יציבות למדי ב-2014 וכך גם ההכנסות, ולכן היא לא צפויה עדיין לעבור לרווחיות. ב-2015, עם הכניסה לשוק האינהלציה, המצב יכול להשתנות.

אינסוליין: "נצא לשווקים חדשים"

רון נגר, מנכ"ל חברת אינסוליין שמפתחת מדבקה לשיפור זרימת האינסולין לתוך מחזור הדם לשם האצת פעילותו, דיווח על המודל הכלכלי של החברה לכניסה לשוק הגרמני, שבו קיבלה לאחרונה אישור שיווק ושיפוי. החברה מתכוונת להיכנס לשוק זה כבר השנה, בעזרתה של מפיצה שהיא חברה בת של ג'ונסון אנד ג'ונסון.

אינסוליין עדכנה לקראת הכנס את תחזיותיה, ולפיהן היא מקווה להגיע כבר ב-2014 ל-75 אלף משתמשים בגרמניה, וב-2015 לכ-150 אלף משתמשים. כל אחד מהם מניב לחברה כ-200 אירו לשנה, על פני 5-10 שנים בממוצע. אם אכן תתממש התחזית, החברה תרשום הכנסות של כ-14 מיליון אירו ב-2014, ושל כ-28 מיליון אירו ב-2015 בגרמניה בלבד. "לא נמתין עד התבססות מלאה בגרמניה כדי לצאת לשווקים חדשים, אלא נעשה זאת במקביל", אומר נגר, "הדבר החשוב עכשיו הוא לגרום לרופאים לרשום את המוצר, ובזה הכול תלוי".

לחברה מוצר נוסף שמיועד בעיקר לשוק האמריקני - מאיץ אינסולין לשימוש עם משאבת אינסולין, בניגוד לעט הזרקה כמו המוצר הנוכחי. סימני שאלה חגים כעת מעל מוצר זה, משום שה-FDA ביקשה מהחברה הבהרות לגבי הגדרתו כמכשור רפואי ולא כתרופה. מסלול רישום של תרופה עלול להאט את כניסת המוצר לשוק. לעומת השקיפות המרשימה בעניין המודל הכלכלי בגרמניה, נגר לא הגיב על שאלות בתחום זה.

אתמול חתמה אינסוליין על הסכם השקעה של עד 10 מיליון דולר עם חברת יורקוויל אסוסיאטס. עוד לפני חתימת ההסכם, אמר נגר כי "דאגנו לצרכים הפיננסיים של החברה, וכעת אנחנו יכולים להתקדם בצורה מואצת".