לפיד: "לא אשקוט ולא אנוח עד שנשפר מצב מעמד הביניים"

שר האוצר מבקש סליחה לרגל יום הכיפורים על "הדברים שעדיין לא שינינו"

שר האוצר יאיר לפיד מבקש היום סליחה על "הדברים שעדיין לא שינינו" ומבטיח לעשות הכול כדי "לשפר את מצבו של מעמד הביניים".

"לפני פחות מחצי שנה מוניתי לשר האוצר וגיליתי את ההיקף המבהיל של האוברדראפט שהוסתר מכולנו", מסר היום (ו') לפיד, ערב יום הכיפורים. "כדי לסגור אותו היינו צריכים לעשות צעדים כואבים. עשינו אותם, והם כאבו, והם עדיין כואבים, אבל זו הייתה הדרך היחידה להציל את מעמד הביניים הישראלי מקריסת מערכות. זו היתה שעת חירום, והיינו צריכים להתנהג כמו בשעת חירום.עכשיו, כשבעקבות ההחלטות הכואבות המשק מתייצב, אני עושה את חשבון הסליחות שעושה כל יהודי ביום הזה. ויש לי על מה לבקש סליחה, ריבון העולמים, לא על הטעויות שעשינו, אלא על מה שעוד לא שינינו".

לפיד ממשיך ומונה את הדברים שבכוונתו לשנות - ממחירי הדירות עד התנהלות הטייקונים: "כל עוד יש ילד אחד בישראל שאין לו כסף לאוכל, או לספרי לימוד, יש לנו מה לשנות. כל עוד יש ניצול שואה אחד שאין לו שולחן שבת לשבת לידו, יש לנו מה לשנות. כל עוד יש זוג צעיר אחד שאינו יכול לקנות דירה במחיר סביר, יש לנו מה לשנות. כל עוד לצעיר בפריפריה אין הזדמנות שווה להשכלה, לתעסוקה, לשכר הוגן, יש לנו מה לשנות. כל עוד אין בארץ נישואין אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת בגלל אנשים שחושבים שהם מדברים בשמך, יש לנו מה לשנות.

"כל עוד לא השלמנו את המהלך ההיסטורי של גיוס החרדים והוצאתם לשוק העבודה, יש לנו מה לשנות. כל עוד תהליך השלום אינו משנה את המציאות, יש לנו מה לשנות. כל עוד מערכת החינוך לא הפכה למוקד של מצוינות וערכים שאין שני לו בעולם, יש לנו מה לשנות. כל עוד הטייקונים ממשיכים לחלק לעצמם את המדינה מבלי שיחששו מכך שיצטרכו לתת בפנינו דין חשבון, יש לנו מה לשנות. כל עוד העסקים הקטנים ממשיכים להיאבק כדי לגמור את החודש, יש לנו מה לשנות.

"כל עוד השיח הציבורי שלנו ממשיך להיות אלים ושיטחי, טהרני וקיצוני, רצוף עלבונות ונטול הקשבה, יש לנו מה לשנות. כל עוד הפוליטיקה שלנו צינית ורודפת כותרות ומעדיפה עימותים מתוקשרים על שיתופי פעולה שמביאים תוצאות, יש לנו מה לשנות".

לבסוף מבטיח לפיד לפעול במרץ להורדת יוקר המחיה ושיפור מצבו של מעמד הביניים: "כל עוד לא הורדנו את יוקר המחיה השערורייתי והקלנו על מעמד הביניים הישראלי, אז סהדי שבמרומים שלא אשקוט ולא אנוח עד שנשפר את מצבו, כי זה אומר שעוד יש לנו מה לשנות".