סלקום במבצע: 59 שקל לחודש למתניידים - ליומיים בלבד

המבצע מיועד רק ללקוחות שיצטרפו לסלקום מחברות אחרות ■ מדובר במבצע שבו הלקוח משלם 109 שקל לחודש אך מקבל החזר של 50 שקל כהטבת ניוד

האם עוצמת התחרות בסלולר נרגעת או נמשכת ביתר שאת? ל"גלובס" נודע כי סלקום יוצאת היום (ג') במבצע אגרסיבי של 59 שקל לחודש למתניידים חדשים לשנה - שיימשך יומיים בלבד.

מדובר במבצע שבו הלקוח משלם בעצם 109 שקל לחודש אך מקבל החזר של 50 שקל כהטבת ניוד, כך שבפועל הוא משלם 59 שקל בלבד לחבילה הכוללת גלישה עד 1 גיגה בחודש וכן שיחות והודעות ללא הגבלה.

במקור התקבלה הידיעה מלקוח במגזר הערבי שטען כי המבצע יועד לתושבי טמרה בלבד. בדיקה מדוקדקת יותר העלתה כי מדובר במבצע ארצי מפה לאוזן וללא תיקשור באתר האינטרנט של החברה, ומיועד רק ללקוחות מתניידים. כלומר, לקוח סלקום לא יכול לקבל את המבצע אלא רק מי שמתנייד מחברה אחרת.

מדיניות הענקת הטבות רק ללקוחות מתניידים מאפיינת גם את פלאפון, שבחודשים האחרונים תוקפת שיווקית חזק מאד באמצעות עשרות משווקים שמציעים חבילות של 79 שקל לחודש למשך שנה - אך גם מבצעים אלה אינם מתוקשרים מעל הקו, ולקוחות החברה אינם יכולים ליהנות מהם.

המבצע של סלקום מעיד מצד אחד על כך שחברות הסלולר ממשיכות להיאבק להקטין את היקפי הנטישה שלהם לטובת החברות החדשות. יחד עם זאת, הנתונים מראים כי הנוטשים הם לקוחות שמאד רגישים למחיר, כלומר הם עוברים ממבצע למבצע ללא שום נאמנות לאף חברה - מה שאומר שריווחיותם מאד מוגבלת, משום שקליטתם כרוכה בעלויות שספק אם הן מתקזזות כאשר הלקוח מצטרף רק לתקופה קצרה.