תשובה מקדים תשלום אג"ח של 130 מ' ש' לנושי דלק נדל"ן

תשובה נהנה בשנה האחרונה מתקופה חיובית במיוחד לקבוצת דלק, המרכזת את עיקר עסקיו ונסחרת כבר בשווי של יותר מ-12.5 מיליארד שקל

כשנה לאחר שאושר מתווה להסדר החוב בחברת דלק נדל"ן, פועל בעל השליטה בה, יצחק תשובה, להקדמת התשלום הקרוב למחזיקי האג"ח, בהיקף של כ-130 מיליון שקל. תשובה נהנה בשנה האחרונה מתקופה חיובית במיוחד לקבוצת דלק, המרכזת את עיקר עסקיו ונסחרת כבר בשווי של יותר מ-12.5 מיליארד שקל.

תשובה פנה לנאמני אג"ח דלק נדל"ן (בשמה הנוכחי אפריל נדל"ן) בהצעה להקדים לאוקטובר את תשלום מלוא הקרן (93 מיליון שקל) והריבית (כ-40 מיליון שקל) שנקבעו לדצמבר. המהלך דורש את אישור הנאמנים והבורסה. לאחר התשלום, סכום הקרן שיוותר לשלם למחזיקים בשש השנים הקרובות יעמוד על 564 מיליון שקל, שכנגדם ישועבדו בשבועות הקרובים ביטחונות בהיקף דומה, שיכללו מניות קבוצת דלק ונכסי נדל"ן מניב פרטיים של תשובה.

הסדר החוב בדלק נדל"ן היה אחד מהגדולים שנעשו בשוק ההון המקומי, וכלל תספורת של כ-65% על חוב כולל של 2.15 מיליארד שקל. במסגרת ההסדר קיבלו המחזיקים לידיהם שתי סדרות אג"ח חדשות בהיקף של 840 מיליון שקל. הסדרה העיקרית היא בהיקף של 750 מיליון שקל, והסדרה הנוספת היא בהיקף של 90 מיליון שקל והיא תשולם בעוד שבע שנים רק אם מחיר מניית קבוצת דלק יגיע ל-1,200 שקל. כיום עומד מחיר המניה על 1,070 שקל, אחרי זינוק של יותר מ-80% בשנה האחרונה. בדצמבר 2012 שילם תשובה לבעלי האג"ח כ-100 מיליון שקל, כך שבסך הכל לאחר פירעון תשלום זה, היקף התשלומים של תשובה למחזיקים יגיע תוך פחות משנה לכ-230 מיליון שקל.

בתוך כך, חברת החיתום פועלים אי.בי.אי פרסמה הצעה לרכישת אג"ח דלק נדל"ן בהשקעה של כ-5 מיליון שקל. ההצעה נוקבת במחיר של 87 אגורות לכל 100 אגורות ערך נקוב. ככל הנראה, את חברת החיתום מרכזת את ההצעה עבור משקיע פרטי.